۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
پیش بینی اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در قانون بودجه
حاجی بابایی خبر داد:

پیش بینی اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در قانون بودجه

همدان-حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: محل تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری وکشوری و تامین اجتماعی در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: محل تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی براساس جزء (۱)، بند(و) تبصره (۲) در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

حاجی بابایی با اشاره به جز (۱)، بند(و) تبصره(۲) قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: براساس این مصوبه قانون بودجه اعتبار لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: در این مصوبه مواردی که محل تأمین آن از محل فروش سهام است به ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۵۱۷ واریز می شود و از محل ردیف هزینه ای ۹۳ - ۵۳۰۰۰۰ مبلغ یک میلیون و سیصد هزار میلیارد ریال برای تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و فولاد در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: تأدیه بخشی از دیون و ایفای تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی هشتصد و نود هزار میلیارد ریال نیز پیش بینی شده است.

وی به بیمه تکمیلی ایثارگران و خانواده شهدا نیز اشاره کرد و گفت: مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و متمرکز، همچنین تأمین حداقل مسکن و معیشت و بیمه زنان معسر، زنانی که همزمان از سه مؤلفه حمایت خانواده، ارث مکفی و شغل قانونی محروم هستند، در این مصوبه مدنظر قرار گرفته است.

حاجی بابایی تاکید کرد: مشمولین قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان تا میزان پنج نفر کارگر مصوب ۱۳۶۱/۱۲/۱۹،بر اساس فهرست کارگاه های مشمول مصوب دولت، قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مصوب ۱۳۸۸/۵/۱۸ و ماده (۷) قانون هدفمندسازی یارانه ها (شامل زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل ونقل عمومی، صیادان شمال و جنوب، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهد کودک و مراکز توانبخشی بهزیستی)  نیز مشمول این بند تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ می شوند.

وی اظهار کرد:براساس قانون بودجه مصوب ۱۳۸۹ کل کشور، تبصره ۱۴ قانون بودجه مشمول  خادمان مساجد، باربران و رانندگان نیز می شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha