۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کشت و صنعت به دپارتمان ملی مهارت تبدیل می‌شود
رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای:

کشت و صنعت به دپارتمان ملی مهارت تبدیل می‌شود

اردبیل- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان بزرگترین مرکز تولید محصولات متنوع کشاورزی به دپارتمان ملی مهارت تبدیل می‌شود.

علی اوسط هاشمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا پایان امسال با تمرکز بر ارتقای مهارت در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر و گردشگری دپارتمان‌های جدید مهارتی راه‌اندازی می‌شود که با امضای تفاهمنامه با مدیران کشت و صنعت مغان مقرر شد یکی از این دپارتمان‌ها در حوزه کشاورزی در کشت و صنعت راه‌اندازی شود.

وی با پرهیز از نقش جزیره‌ای سازمان‌های آموزش غیررسمی در تقویت نظام مهارتی و ارتقا صلاحیت حرفه‌ای تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا به صورت جامع و کامل آموزش‌ها و مهارت‌ها را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار دهیم که در مناطق مرزی، سواحل دریا، مناطق گردشگری، کشاورزی، صنایع مختلف و راه‌اندازی دپارتمان‌های ملی مهارت به تقویت نظام اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای گفت: ما معتقدیم بدون مهارت امکان مهار بیکاری وجود ندارد چرا که پایه اشتغال پایدار تقویت نظام مهارتی در بخش‌های مختلف و بازآفرینی نظام آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس سند جامع است.

اوسط هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در طرح ملی سنجش مهارت سعی و تلاشمان بر این است تا عیار اصلی در جذب نیرو و پذیرش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همین امر مهارت باشد تا شکل واقعی در اجرای طرح‌های کارآفرینی را شاهد باشیم.

وی کشت و صنعت را یک برند ملی و حتی فرامنطقه‌ای توصیف کرد و ادامه داد: خوشحال هستیم که این بنگاه عظیم اقتصادی قابلیت تولید و اشتغال در محصولات متنوع و متکثر را دارد و قطعا راه‌اندازی مرکز تخصصی و دپارتمان ملی مهارت در این مجموعه می‌تواند به تقویت نظام آموزشی و مهارتی کمک کند.

اوسط هاشمی اظهار کرد: مدیران این مجموعه علاقمند هستند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارآفرینان از مزرعه و فضای کار ملموس و کاربردی در این مجموعه عظیم تولیدی آشنایی پیدا کنند که قطعا این موضوع به افزایش راندمان تولید و کارآمدی شرکت نیز بیش از هر زمان دیگر کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha