۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
مافیای لوازم خانگی به دنبال بازکردن پای کره‌ای‌ها به ایران| ۳۰ درصد کالاهای بازار قاچاق است
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی مطرح کرد

مافیای لوازم خانگی به دنبال بازکردن پای کره‌ای‌ها به ایران| ۳۰ درصد کالاهای بازار قاچاق است

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران می گوید: مافیای واردات لوازم خانگی با استفاده از منابع مالی کشور در کره به دنبال باز کردن مجدد پای شرکت‌های کره‌ای به ایران است.

بازار؛ گروه صنعت: «حمید رضا غزنوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در خصوص مشکلات واردات لوازم خانگی به تولید کشور افزود: منابع مالی ایران در بانک های کشورهای خارجی و کره در آستانه آزاد شدن هستند و عده ای سودجو که قبلا با حضور شرکت های کره ای لوازم خانگی در ایران، سودهای هنگفتی می‌بردند، باز هم درصدد فعالیت مجدد این شرکت‌ها در ایران هستند.

از ۳ سال پیش واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه از ۳ سال پیش واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است، گفت : ایران حدود ۷ میلیارد دلار در کره منابع مالی دارد و مافیای واردات می‌خواهد به جای این منابع مالی، لوازم خانگی وارد ایران کند.

وی یادآورشد: پیش از این بازار لوازم خانگی کشور دربست در اختیار شرکت‌های کره‌ای بود و این شرکت‌ها با استفاده از رسانه های مختلف همواره به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در ایران بودند، اما با آغاز تحریم ها در سال ۹۷ بازار ایران را ترک کردند و حالا شرایط مناسبی برای فعالیت تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران فراهم شد.

این مقام مسئول در انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران افزود: واردات لوازم خانگی طبق مقررات از سال ۹۷ به کشور ممنوع شده است، ولی واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی ممنوع نیست و با وجود تحریم‌ها، شرکتها ایرانی می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز را از خارج از کشور خریداری کنند.

غزنوی بیان کرد: هرچند که تحریم‌ها بخشی از هزینه‌های تولید ما را افزایش داده است، اما برای تامین مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای خارجی هیچ مشکلی نداریم و تولیدکنندگان لوازم خانگی به خوبی یاد گرفتن که به چه نحوی واردات خود را انجام دهند.

با خروج شرکت‌های خارجی، تولید کنندگان داخلی توانمندی‌های خود را به خوبی به نمایش گذاشتند
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران تاکید کرد: با خروج شرکت‌های خارجی تولید کنندگان داخلی توانمندی‌های خود را به خوبی به نمایش گذاشتد و باید از این دستاورد بزرگ در ۳ سال اخیر نصیب کشور شده است بیش از پیش حمایت کنیم.

وی اظهارداشت: آمارها نشان می دهد که تولید لوازم خانگی در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و تولیدکنندگان ایرانی به دنبال افزایش صادرات خود به بازارهای هدف صادراتی هستند.

 این مقام مسئول در انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران تاکید کرد: در چند سال اخیر با افزایش تولید لوازم خانگی طبق استانداردهای جهانی تولید کنندگان داخلی ثابت کردند که صنعت لوازم خانگی ایران در این شرایط بسیار سربلند بوده است و باید برای توسعه صادرات لوازم خانگی به فکر بازارهای صادراتی جدید باشیم.

در سال ۹۹ تولید لوازم خانگی ۷۸ درصد افزایش یافت
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران خاطر نشان کرد: برنامه ریزی تولید کنندگان تولید لوازم خانگی در ایران سبب شد که در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۷۸ درصد شاهد افزایش در تولید لوازم خانگی باشیم  و این موفقیت زمانی به دست آمده که ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه بوده و بیماری کرونا نیز فعالیت‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: در این شرایط عده ای که از قدرت زیادی هم برخوردار هستند درصدد هستند که به هر نحوی که شده بازار ایران را از دست ندهند ولی ما مصمم هستیم با اقدامات مورد نیاز از این دستاورد بزرگ حمایت کنیم زیرا اگر واردات از سر گرفته شود دوباره اشتغالزایی و تولید در صنایع لوازم خانگی کشور با این همه سرمایه گذاری های بزرگ لطمه زیادی می بینند.

میانگین ساخت داخل صنعت لوازم خانگی ایران بیش از ۷۰ درصد
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران اظهارداشت: در حال حاضر میانگین ساخت داخل صنعت لوازم خانگی در ایران به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و بیشتر هم می تواند باشد، اما تولید برخی از قطعات لوازم یدکی در داخل کشور صرفه اقتصادی ندارد.

غزنوی یادآور شد: هم اکنون ۱۰ میلیون کالای لوازم خانگی فرسوده در منازل مردم وجود دارد و جایگزینی این تعداد لوازم خانگی با لوازم خانگی نو می تواند تحولات بزرگی را در افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور داشته باشد.

باید به هر طریقی شده از این دستاورد بزرگ تولید لوازم خانگی در کشور مراقبت کنیم تا لطمه نبیند
این مقام مسئول در انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد که صنعتی در کشور در سال های اخیر با این حجم رشد مواجه نبوده است و باید به هر طریقی شده از این دستاورد بزرگ مراقبت کنیم تا لطمه نبیند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران اظهارداشت: با خروج شرکت‌های خارجی از ایران شرایط بسیار خوبی برای تولید کنندگان ایران فراهم شده و صنعتگران ایرانی می‌توانند با تولید کمی و کیفی در صنعت لوازم خانگی جای شرکت های خارجی را پر کنند.

۳۰ درصد لوازم خانگی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود 
غزنوی گفت: پیش از این ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی ایران در اختیار شرکت‌های خارجی بود، اما هم اکنون بیش از ۷۰ درصد بازار در اختیار محصولات ایرانی است و ۳۰ درصد لوازم خانگی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و باید به هر نحوی که شده دستگاههای نظارتی از واردات قاچاق لوازم خانگی به کشور جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha