۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
توسعه فناوری بلاک چین  با بازار سهام «نزدک»
بورس آمریکا خواهان فناوری زنجیره بلوکی

توسعه فناوری بلاک چین با بازار سهام «نزدک»

با توجه به استفاده از بلاک چین در معاملات، نزدک، بازار بورس سهام آمریکا هم خواهان توسعه این فناوری در بازار سهام شده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «لجر اینسایتس» نوشت: مدیر عامل نزدک، ادنا فریدمن در مصاحبه با مجله فورچون، نحوه استقبال سازمان خود از فناوری بلاک چین را بیان کرد. به طوریکه بخش "فناوری بازار" نزدک راه حل هایی را برای سایر صرافی ها می فروشد و در حال حاضر حداقل توسط ۹ صرافی رمزنگاری مورد استفاده قرار می گیرد. فریدمن اشاره کرد که بخش فناوری ما کمک میکند تا از دستکاری بازار که اغلب از ویژگی های بازارهای رمزنگاری است جلوگیری کند.

درک بیشتری در مورد اینکه چگونه می توانیم بازارها را با استفاده از بلاک چین کارآمدتر و موثرتر کنیم، وجود خواهد داشت. ما واقعاً متمرکز شده ایم که چگونه می توانیم این فناوری را به بازار بیاوریم و خودمان از جمله افراد تغییر دهندگان این فضا باشیم

با این حال، فریدمن تصریح کرد که محدودیت هایی وجود دارد. "امروزه فناوری معاملات رمزنگاری در موقعیتی نیست که بتواند از سطح فعالیتهای تجاری ما در بازارهای سهام و «اختیار معامله» پشتیبانی کند. ما با ۳ میلیون پیام در ثانیه، ۶۲ میلیارد پیام در یک دوره هشت ساعته سروکار داریم.

فریدمن ادامه داد: در دهه آینده، درک بیشتری در مورد اینکه چگونه می توانیم بازارها را با استفاده از بلاک چین کارآمدتر و موثرتر کنیم، وجود خواهد داشت. ما واقعاً متمرکز شده ایم که چگونه می توانیم این فناوری را به بازار بیاوریم و خودمان از جمله افراد تغییر دهندگان این فضا باشیم.

در آوریل سال ۲۰۲۰، بخش فناوری بازار نزدک اعلام کرد که Corda R۳ را برای دارایی های توکن استفاده می کند. اخیراً، Digital Asset قراردادی با نزدک امضا کرد تا زبان قرارداد هوشمند خود Daml را با پلت فرم خدمات بازار نزدک ادغام کند.

نزدک یکی از بنیانگذاران اتحاد InterWork است، نهادی که از سوی شرکت هایی مانند مایکروسافت و اکسنچر (Accenture) برای تعیین استانداردهای توکن پشتیبانی می شود. علاوه بر این، نزدک تنها سرمایه گذار غیر بانکی در Fnality است، که قبلاً به عنوان سکه تسویه حساب سودمند شناخته می شد. Fnality توکن تسویه نهادی است که هدف آن تسویه حساب در زمان واقعی در زنجیره با استفاده از توکن هایی است که توسط سپرده های بانک مرکزی پشتیبانی می شود.بعلاوه، نزدک یک سرمایه گذار در Symbiont است که در حال توسعه راه حل های متعدد بازار سرمایه بلاک چین و شرکای خود مانند Vanguard، BNY Mellon، Citi و State Street است.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha