۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
پتروشیمی تندگویان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند
مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت:

پتروشیمی تندگویان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند

صفدری، مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: در تولید پت پتروشیمی تندگویان با ۴۵ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

به گزارش بازار، محسن صفدری افزود: این پتروشیمی ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار تن پت را دارد، اما ۴۵۰ هزار تن تولید می‌کند و درخواست می‌کنیم این واحد از بیش از ۷۰ درصد ظرفیت خود برای پاسخگویی به نیاز بازار استفاده کند.

وی با بیان اینکه صنایع پی وی سی نیز با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند گفت: نقش شرکت ملی پتروشیمی به عنوان تنظیم گر تولید کننده‌ها برای رفع مشکل صنایع پتروشیمی مانند مواد اولیه، ماشین آلات و خوراک اساسی است.

صفدری افزود: در بخش پت تقاضای ۶۸ هزار تنی را به ۲۴ هزار تن کاهش داده ایم، اما با سود سرشار بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی مجتمع‌های پتروشیمی در سال گذشته از محل رقابت محصولات پلیمری موجب شده است که آن‌ها کمتر تولید کنند.

وی گفت: این اشکال در دستورالعمل ستاد تنظیم بازار وجود دارد که ۵ هفته اجازه می‌دهد مجتمع‌های پتروشیمی کف عرضه را رعایت نکنند و سپس سازمان حمایت وارد می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت افزود: سود ۴ هزار میلیارد تومانی صنایع پتروشیمی سود از قیمت پایه تا قیمت رقابت است.

وی دلیل بازگشت ۴۷۰ هزار تن تولید پلی اتیلن صنایع پتروشیمی را نیز نبود مصرف خواند و گفت: واحدهایی که از بورس کالا خرید می‌کنند براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید در طرح افق فاکتور فروش خود را ثبت کند.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم اخیر سه هزار و ۴۳۷ واحد در سامانه افق ثبت فاکتور کرده اند و در مجموع ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار فاکتور در این سامانه ثبت شده است.

صفدری گفت: ۳۱۷ واحد هیچ فاکتوری ثبت نکرده اند و سهمیه آن‌ها صفر شده است.

وی افزود: در سامانه بهین یاب براساس آمار تولید و میزان خرید سهمیه مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: رقابت ۳۵ درصدی پی وی سی را به صفر رساندیم و ۱۰۹ هزار تن را به ۴۸ هزار تن کاهش دادیم.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha