استارت آپ های آموزشی؛ گامی بلند در مسیر توسعه مهارت های شغلی
بررسی ۵ استارت آپ آموزشی موفق دنیا

استارت آپ های آموزشی؛ گامی بلند در مسیر توسعه مهارت های شغلی

استارت آپ‌ های آموزشی از آموزش به کودکان و دانش آموزان پا فراتر نهاده است و اخیرا دنیا شاهد استارت آپ‌ هایی با هدف آموزش مهارتهای شغلی به صورت آنلاین بوده که کارکنانی توانمند تربیت می کند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: قرن ۲۱ عرضه ظهور استارت آپ های مختلف در عرصه های گوناگون به شمار می رود و هر روز نیز شاهد رشد استارت آپ ها در سراسر دنیا هستیم. از نکات جالب توجه در مورد عموم استارت آپ ها این است که غالبا مبتنی بر خلاقیت موسسان آنها است. آموزش یکی از بخشها و زمینه هایی بوده است که در این میان استارت آپهای مختلفی را به خصوص طی ۳ سال اخیر تجربه کرده است. در ادامه به برخی از این استارت آپها که طی سالهای اخیر رونمایی شده است می پردازیم.

استارت آپ آموزشی NutSpace؛ راهی برای آموزش مهارت به کودکان به کمک داستان و موسیقی
استارت آپ NutSpace محصول کشور هندوستان است و به طور خاص برای کودکان ۲ تا ۷ ساله راه اندازی شده است. به طوری که به گفته کارشناسان، هدف اصلی استارت آپ NutSpace  این است که کودکان را با مهارت های مورد نیاز در قرن ۲۱ آشنا و آماده کند. در واقع این استارت آپ  از یک روش تفکر مبتکرانه اختصاصی استفاده می کند که در قالب داستان و موسیقی به کودکان یاد می دهد که چگونه مهارتهای لازم را بیاموزند. از سوی دیگر این استارت آپ به نحوی است که  یک برنامه در کلاس درس اجرا می کند و یادگیری تجربی را برای توسعه مهارت های تفکر مستقل در بین کودکان ارائه می دهد.

نکته جالب توجه در مورد NutSpace  این است که به کودکان کمک می کند تا قدرت تخیل، گوش دادن و مهارت های زبانی خود را افزایش دهند و از سوی دیگر پیوند بین والدین و فرزندان را نیز تقویت می کند چرا که هر روز ایده ای جدید به والدین می دهد که به فرزندان خود ارائه بدهند. به خصوص اینکه NutSpace با ایده توانمند سازی والدین دارای محدودیت زمانی امروز طراحی شده است بنابراین استفاده از این برنامه باعث صرفه جویی در وقت والدین و ارائه محتوای معتبر برای یادگیری فرزندان شان می شود.

گفتنی است NutSpace  اگرچه در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شده است اما در طی دو سال گذشته با شیوع همه گیری بیشترین رشد را داشته است.

استارت آپ CoachHub شامل ۲۵۰۰ مربی معتبر از سراسر جهان است که با آموزش آنلاین کارکنان موجب افزایش عملکرد تیم های  کاری سازمان ها می شود

استارت آپ CoachHub؛ پلتفرمی برای مربی گری در دنیای تجارت
استارت آپ CoachHub که به پلتفرم مربیگری نیز شناخته شده است محصول کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده است و شیوع همه گیری موجب رونق این برنامه کاربردی طی دو سال اخیر در سراسر جهان شده است.

استارت آپ های آموزشی؛ گامی بلند در مسیر توسعه مهارت های شغلی
استارت آپ Coded Minds

استارت آپ CoachHub در واقع برجسته ترین پلت فرم مربیگری دیجیتالی اروپا محسوب می شود و به طور خاص برای شرکت ها و مراکز تجاری طراحی شده است. به طوری که این پلتفرم مربیگری شخصی را برای کارکنان در تمام سطوح شغلی ارائه می دهد. نکته جالب توجه اینکه این پلتفرم دارای مجموعه ای از مربیان معتبر از سراسر جهان است و جلسات مربیگری زنده را از طریق ویدئو کنفرانس با ساعات یادگیری انعطاف پذیر برای کارکنان ارائه می دهد و به این ترتیب موجب افزایش عملکرد تیم کاری می شود و به رشد کارکنان کمک می کند.

در واقع می توان گفت CoachHub امروز به مرکزی برای مربیان تجاری با تجربه، متخصصان، کارآفرینان و مهندسان برجسته فناوری اطلاعات تبدیل شده است. به عبارت دیگر با بهره گیری از استارت آپ CoachHub سازمانها می توانند از مزایای بسیاری از جمله افزایش مشارکت کارکنان، افزایش بهره وری، بهبود عملکرد شغلی بهره مند شوند. گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۱ تعداد ۲هزار و ۵۰۰ مربی تجاری معتبر در ۷۰ کشور دنیا جلسات مربی گری را برگزار می کنند.

استارت آپ Coded Minds کودکان و بزرگسالان را قادر می سازد تا خلاق، مبتکر  و کارآفرین باشند و خود بتوانند برنامه نویسی کنند

Coded Minds؛ استارت آپی که آموختن روباتیک و برنامه نویسی را برای دانش آموزان ممکن می سازد
Coded Minds یک استارتاپ آموزش فناوری است که هدف آن ایجاد انقلابی در الگوی آموزش فناوری است. به این ترتیب این استارت آپ بر روش ها تمرکز دارد و بر مبنای پروژه های موجود یک برنامه درسی علمی و عملی را ایجاد می کند.

نکته جالب توجه در مورد Coded Minds  این است که هدف این استارتاپ تمرکز بر مسائل دنیای واقعی و رفع آنها با استفاده از فناوری و نوآوری است.

این برنامه به دانش آموزان در هر رده سنی در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، آسیای جنوبی و قاره آمریکا آموزش می دهد و مبنای کار بر این است آموزش ها به صورت هدفمند ارائه گردد. به همین دلیل است که کودکان و بزرگسالان را قادر می سازد تا خلاق، مبتکر  و کارآفرین فعالیت داشته باشند.

استارت آپ Coded Minds  که در سال ۲۰۱۸ در دبی راه اندازی شده است دوره های آنلاین STEAM را برای کودکان ارائه می دهد و به عبارتی شبهات درسی را برای کودکان از این طریق برطرف می سازد. این برنامه که برای دانش آموزان به طور خاص طراحی شده است همچنین به آنها این امکان  را می دهد که روباتیک و برنامه نویسی را بیاموزند.

استارت آپ Springboard؛ برنامه ای برای آموخت مهارت های شغلی توسط متقاضیان مشاغل مختلف
استارت آپ Springboard به کاربران مهارت های شغلی مورد تقاضا را ارائه می دهد که می تواند آنها را در پیشبرد حرفه حرفه ای خود استفاده کنند.  از آنجا که این دوره ها به صورت آنلاین در دسترس کاربران و متقاضیان مشاغل قرار دارد، می توانند به راحتی در هر زمان مهارت های شغلی را یاد بگیرند.

استارت آپ های آموزشی؛ گامی بلند در مسیر توسعه مهارت های شغلی
استارت آپ Labester

نکته جالب توجه در مورد این استارت آپ این است که دوره هایی را در زمینه علم داده، طراحی، تجزیه و تحلیل، بازاریابی و امنیت ارائه می دهد و به نوعی رویکردی جدید به آموزش متقاضیان مشاغل دارد و طی ۶ تا ۹ ماه به متقاضیان کار کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز را فرا بگیرند.

استارت آپ Labester به دانش آموزان دبیرستانی کشورهای جهان سوم این امکان را می دهد تا آزمایشات مختلف را بصورت آنلاین در محیطی بدون خطر انجام دهند

استارت آپ Labester؛ پلتفرمی آنلاین برای انجام آزمایشات در محیطی بدون خطر
Labester یک پلت فرم آنلاین است که به دانش آموزان دبیرستانی این امکان را می دهد تا آزمایشات مختلف را بصورت آنلاین در محیطی بدون خطر انجام دهند. کارشناسان می گویند: استارت آپ Labester یک راه حل مناسب برای کشورهای جهان سوم است که اکثر دانش آموزان برای انجام آزمایشات علوم، فیزیک و شیمی به آزمایشگاه های مدرن دسترسی ندارند. در واقع با استفاده از Labester دانش آموزان می توانند در مورد آخرین فناوری ها، روش های جدید آزمایش  و تجربه یادگیری عملی درست در خانه خود بیاموزند.

در واقع می توان گفت انگیزه این شرکت دانمارکی، ایجاد راه حل های آنلاین به راحتی مقیاس پذیر است که یادگیری را با روش های استاندارد به طور قابل توجهی کاهش می دهد و هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

جالب اینکه پلتفرم Labester شامل انیمیشن های مولکولی سه بعدی، سوالات مسابقه و نظریه های زمینه ای است که دانش آموزان را در یک تجربه چند رسانه ای فراگیر و شبیه بازی درگیر می کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha