۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
آواربرداری ۱۱ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در قطور
مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خبر داد:

آواربرداری ۱۱ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در قطور

ارومیه - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراحل آواربرداری بیش از ۱۱ درصد از واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله بخش قطور به اتمام رسیده و برای خسارت دیدگان ۵۰ میلیارد ریال بیمه پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، محمود بدلی با اعلام این خبر گفت: این عملیات در ۲۰ روز گذشته بدون وقفه ادامه داشته و با مشارکت مردم از روند خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۱ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده در روستاهای بخش قطور آوار برداری و کار پی کنی تعدادی از این واحدهای نیز آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه با ارزیابی کارشناسان باید در منطقه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد تخریب شده آوار برداری شود، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد در روستاهای این بخش آواربرداری و بیش از ۴۰ واحد پی کنی و آماده بازسازی شده و برای ۶۰ واحد نیز نقشه احداث تهیه شده است.

رحمانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذرباجان غربی هم در بازدید از روند امدادرسانی به مناطق زلزله زده قطور از آغاز پرداخت خسارت واحدهای بیمه شده منطقه خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال از محل برآورد خسارت واحدها توسط بیمه دانا به حساب خانوارها واریز شده و ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیز در مراحل اداری است که به زودی واریز می شود.

وی تصریح کرد: در چهار روز گذشته به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بسته های غذایی و بهداشتی هم در بین پنج هزار و ۱۰۰ خانوارمناطق زلزله زده توزیع شد.

کد خبر: ۱۰٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha