۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
قیمت لبنیات در استان زنجان افزایش یافت
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان:

قیمت لبنیات در استان زنجان افزایش یافت

زنجان- امیری، نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان گفت: امروز شاهد افزایش قیمت لبنیات در استان هستیم و اتخاذ سیاست‌های غلط در حوزه لبنیات باعث افزایش قیمت شده است.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش قیمت لبنیات در استان زنجان هستیم، گفت: بدون شک اتخاذ سیاست‌های غلط در حوزه لبنیات در استان زنجان باعث شده است که قیمت این محصولات در این منطقه بیش از حد افزایش یابد.

وی با یادآوری اینکه امروز قیمت شیر پاستوریزه در استان زنجان به  هفت هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: همین موضوع حاکی از آن است که مصرف‌کنندگان لبنیات که تعداد آن نیز در استان قابل توجه است، با این افزایش قیمت‌ها متضرر خواهند شد.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ‌گونه مجوزی مبنی بر افزایش قیمت شیر به کارخانجات داده نشده است، گفت: متاسفانه نبود نظارت بر قیمت اکثر محصولات لبنی بر این مشکلات افزوده است؛ چرا که امروز عملاً شاهد این موضوع هستیم که اکثر محصولات لبنی شامل قیمت‌گذاری نشده و به صورت آزاد عرضه می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت مصولات لبنی در استان، کمبود نهاده‌های دامی است، عنوان کرد: اگر روند افزایش محصولات لبنی بر همین منوال تداوم داشته باشد، دیری نخواهد پایید که شاهد کاهش استقبال مردم از این محصولات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وقتی مصرف لبنیات کاهش یابد، این موضوع به طور مستقیم می‌تواند بر سلامت آحاد جامعه تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با افزایش قیمت لبنیات، قدرت خرید مردم نیز در این زمینه به شدت کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که در این بین نباید دامداران را مقصر بدانیم.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان ابراز داشت: وقتی دامداران علوفه را به سختی و با هزینه زیاد دریافت می‌کنند، بالطبع همین مسئله باعث افزایش قیمت محصول نهایی که همان لبنایت است، خواهد شد اما فراموش نکنیم که آخرین چرخه معیوب این زنجیره، متوجه مصرف‌کننده خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha