۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
عمده نیروهای شاغل در بخش صنعت و کشاورزی اردبیل فاقد مهارت هستند
معاون استاندار اردبیل:

عمده نیروهای شاغل در بخش صنعت و کشاورزی اردبیل فاقد مهارت هستند

اردبیل- عزیزی، معاون استاندار اردبیل گفت: عمده نیروهای شاغل در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری استان فاقد مهارت‌های لازم هستند که فنی و حرفه‌ای باید سند مهارتی نیروها را تدوین کند.

ارژنگ عزیزی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سرعت تحولات در کسب و کارها به حدی بالاست که اگر نتوانیم آموزش‌های لازم را به نیروی انسانی در این بازار کار ارائه کنیم، قطعا از قافله جهانی عقب خواهیم بود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز تحولات و تغییرات حوزه کسب و کار نیست و ضروری است متناسب با این شرایط سند تحولی در بخش مهارتی و فنی و حرفه‌ای تدوین و ابلاغ شود.

عزیزی استان اردبیل را پیشرو در بخش کشاورزی و تولید محصولات متنوع اعلام کرد و گفت: در بخش کشاورزی به رغم تنوع تولید و وجود کشت و صنعت مغان، ما با نیروی انسانی فاقد مهارت حتی در بخش هرس درختان، سمپاشی و برداشت میوه روبه‌رو هستیم.

معاون امور هماهنگی استاندار اردبیل افزود: در حالی که در بنگاه عظیم اقتصادی کشت و صنعت باید به تناسب تولید و تنوع محصولات آموزش نیروی انسانی مورد توجه قرار می‌گرفت این موضوع مورد غفلت قرار گرفته و امروز آموزش و مهارت حلقه مفقوده توسعه نیروی انسانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حالی بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در استان در یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در حال احداث و راه‌اندازی است که ما تاکنون نتوانستیم نیروی ماهر و متخصص برای این مجموعه کارآمد کشاورزی تربیت کنیم.

عزیزی خلأ مهارت و آموزش را در بخش صنعت یادآور شد و اضافه کرد: استان اردبیل تولید ۳۰ تا ۵۰ درصد شیرآلات بهداشتی، روکش ملامینه، ام. دی. اف، لاستیک و سایر محصولات صنعتی را بر عهده دارد در حالی که در اکثر واحدهای صنعتی ما با نیروی کار فاقد مهارت روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: در بخش صنایع دارویی تا پایان امسال دو هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد می‌شود در حالی که این نیروها آموزش لازم را ندیدند و در کامیون‌سازی مشگین‌شهر نیز وضعیت به همین منوال است.

عزیزی ادامه داد: در بخش گردشگری نیز استان اردبیل و شهر سرعین قطب گردشگری کشور است در حالی که صاحبان هتل‌ها و مراکز اقامتی از نیروی ماهر و مهارتی بی‌بهره هستند که ضروری است در همه این حوزه‌ها سازمان فنی و حرفه‌ای برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقا مهارت را در نظر گرفته و متناسب با این شرایط تفاهمنامه‌ای را برای توسعه آموزش‌های نیروی انسانی تدارک ببیند.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha