۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
حمایت از تولید، یعنی امنیت اقتصادی و سیاسی
دبیر مجمع کارآفرینان ایران مطرح کرد

حمایت از تولید، یعنی امنیت اقتصادی و سیاسی

غزنوی، دبیر مجمع کارآفرینان ایران گفت: باید برای پیشران‌های اقتصادی کشور، برنامه ریزی داشته باشیم چرا که اهمیت به تولید باعث امنیت اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

به گزارش بازار، حمیدرضا غزنوی در حاشیه نشست خبری مجمع کارآفرینان ایران افزود: امروز در خیلی از حوزه‌های صنعتی، مانند صنایع شیشه و چینی، پتروشیمی، لوازم خانگی، قطعه سازی، شیرینی و شکلات، صنایع غذایی و لبنیات مزیت‌های بسیار زیادی داریم که در این صنایع کارآفرینان حتی قادر هستند به ۳۰ تا ۸۰ کشور دنیا صادرات داشته باشند این یعنی اقتصاد ما قابلیت بزرگ شدن دارد.

وی گفت: امروز تولیدفقط نیازمند حمایت است و پیشران‌های اقتصادی ما کمتر از ۱۰۰ شرکت بزرگ هستند که می‌طلبد دولت با یک برنامه ریزی درست و ویژه، به این پیشران‌های اقتصادی کمک کند چرا که اشتغال پایدار، توسط همین پیشران‌ها محقق می‌شود.

دبیر مجمع کارآفرینان ایران افزود: باید تلاش کنیم تا زنجیره پیشران‌های اقتصادی و تولید کنندگان بزرگ، توسعه پیدا کند و ارزش آن‌ها بالا برود که اگر چنین اتفاقی افتاد در همه بخش‌ها شاهد توسعه پایداری خواهیم بود.
 
۳۰ میلیارد دلار صادرات را از دست داده ایم
 مدیرعامل گروه آذین خودرو گفت: اگر درست عمل کرده بودیم امروز بیش از ۳۰ میلیارد دلار صادرات فقط به کشورهای همسایه داشتیم.

رضا رضایی نیز در جلسه نشست خبری مجمع کارآفرینان ایران افزود: امروز از تحریم‌ها متضرر نشده ایم بلکه سوء مدیریت‌ها باعث شده که معیشت مردم به این شکل در آید.
 
وی گفت: متاسفانه از شب عید تا حالا اتفاق خاصی در بخش‌های اقتصادی و تولید نیفتاده و فقط سبد خانوار مردم دچار مشکل شده است.

مدیرعامل گروه آذین خودرو افزود: رسانه و خبرنگاران مسئولیت سنگینی دارند و باید مسائل و مشکلات را طوری دنبال کنند که سرانجامش به حل مشکلات ختم شود.

رضایی گفت: در کشورهای همسایه ایران، بیش از ۷۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند که به خودرو نیاز دارند و یکی از کشورهای همسایه ما در سال گذشته ۱۸۵ میلیارد دلار صادرات داشته که ۵۶ میلیارد دلار آن خودرو بوده است.

وی افزود: امیدواریم با بهبود شرایط کسب و کار، زمینه توسعه صنعت فراهم شود تا بتوانیم بازارهای بزرگ صادراتی را از آن ایران کنیم.
 
خبرنگاران باید با شجاعت خطوط قرمز را بشکنند
 مدیرعامل شرکت همگامان توسعه سیستان و بلوچستان گفت: رسالت خبرنگاران باید به نحوی باشد که با شجاعت خطوط قرمز را بشکنند آن هم برای توسعه کشور.
 
محمدرضا احسان فر همچنین در جلسه نشست خبری مجمع کارآفرینان ایران افزود: امروز در دنیایی هستیم که بستن حصارها نمی‌تواند ما را به توسعه برساند رقابت بسیار سنگین است و اگر عقب افتادیم دیگر قابل جبران نیست.

وی گفت: برای حرکت کردن و رسیدن به اهداف، باید شرایطی ایجاد شود تا با دنیا در تعامل باشیم ضمن اینکه تاثیر سیاست بر اقتصاد قابل کتمان نیست و تصمیمات سیاسی می‌تواند در پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی موثر و مفید باشد.

مدیرعامل شرکت همگامان توسعه سیستان و بلوچستان افزود: در همه انتخابات همواره انتظاراتی داشتیم تا به جایگاه توسعه مطلوب برسیم، اما نرسیدیم و دلیل آن هم اتخاذ تصمیمات نادرست و ندیدن همه امکانات لازم برای این موضوع بوده است.

احسان فر گفت: اگر بخواهیم کارهای بزرگ و مهم انجام دهیم باید از مشاوران بین المللی بهره ببریم و از نگاه‌های سیاسی دست برداریم.

وی افزود: امروز همه مردم و فعالان اقتصادی تحریم‌ها را احساس می‌کنند و فعالان اقتصادی بدون ارتباط با بانک‌های خارجی نمی‌توانند کارهای خود را به پیش ببرند و ده‌ها درصد هزینه‌های جا به جایی پول را پرداخت می‌کنند.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha