۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
تعیین یزد به عنوان هدف صادراتی پاکستان/ ضرورت کاهش تعرفه صادراتی محصولات ایرانی
رئیس خانه صنعت استان یزد عنوان کرد؛

تعیین یزد به عنوان هدف صادراتی پاکستان/ ضرورت کاهش تعرفه صادراتی محصولات ایرانی

یزد- کلانتر، رئیس خانه صمت استان یزد، پس از تعیین یزد به عنوان هدف صادراتی کشور پاکستان مجدد خواستار کاهش تعرفه صادراتی محصولات ایرانی شد.

علی اکبر کلانتر در گفت‌وگو با بازار از نیاز استان در خصوص تهیه ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات یدکی و مواد اولیه با منشأ خارجی و همچنین ماشین آلات دست دوم دارای تکنولوژی بالا سخن گفت و افزود: لازم است در این باره، دفتر وزارت امور خارجه در استان سازوکاری را برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی و اجرا کند.

رئیس خانه صمت استان یزد با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های دارای مزیت صادراتی تولیدات و نیازهای صنعتگران و معدنکاران و فعالین اقتصادی استان تصریح کرد: با حمایت وزارت صمت و وزارت امور خارجه تعدادی از خانه‌های صمت کشور به عنوان استان معین کشورهای هدف صادراتی تعیین شدند که با توجه به پاره ای ملاحظات و به پیشنهاد ما، خانه صمت یزد به عنوان استان معین کشور پاکستان انتخاب شد.

به گفته وی، بنا است با همکاری صنعتگران، صادرکنندگان، تجار و ایرانی‌های مقیم پاکستان یک دفتر تجاری برای کمک به روابط بین فعالین دو کشور در پایتخت و یا یکی از شهرهای مهم پاکستان ایجاد شود.

کلانتر تصریح کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد خواستار حمایت هدفمند دولت و وزارت امور خارجه از تولید و صادرات از طریق کاهش تعرفه صادراتی محصولات ایرانی با کشورهای دوست و همسایه، تسهیل هرچه بیشتر ارتباط کشور با دنیا به خصوص کشورهای صاحب تکنولوژی، حل مشکلات تبادل بانکی و پولی با کشورهای هدف صادراتی، تضمین برگشت ارز ناشی از صادرات، تثبیت نرخ و یا بیمه نرخ ارز تولید و صادرات، تحرک بیشتر و بهتر موسسه استاندارد برای نظارت بر صادرات است.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha