۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
زنجان فاقد واحدهای فرآوری سیب زمینی است
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان:

زنجان فاقد واحدهای فرآوری سیب زمینی است

زنجان- حمیدی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان گفت: زنجان ظرفیت های بسیاری خوبی در بخش کشاورزی دارد ولی مجموعه قوی در صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان وجود ندارد و این یک ضعف است. 

محسن حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زنجان ظرفیت های بسیاری خوبی در بخش کشاورزی دارد، گفت: باید برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حمایت از محصولات کشاورزی در استان مد نظر قرار گیرد و متولیان امر مدیریت لازم را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه این استان در زمینه تولید سیب زمینی جایگاه خوبی در کشور دارد، اظهار کرد: متاسفانه واحد قوی در صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان وجود ندارد و این یک ضعف است. 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران در ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی  در استان زنجان خوب نیست، گفت: سایر استانها حمایت بسیار خوبی از سرمایه گذاران دارند و در این خصوص دولت باید زیر ساخت های لازم را برای سرمایه گذار فراهم کند.

حمیدی تاکید کرد: مشکلات و ضعف های صنایع مختلف  توسط اتاق بازرگانی استان مورد بررسی و احصا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری و ایجاد یک واحد صنایع تبدیلی به همت اتاق  بازرگانی استان مورد تاکید است، افزود: اتاق بازرگانی زنجان از بخش دولتی درخواست دارد حمایت لازم را از سرمایه گذاران داشته باشند. 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان زنجان با توجه به تنوع اقلیمی و آب و هوایی مناسبی که دارد بیش از ۶۱ نوع محصول کشاورزی تولید می کند، تصریح کرد: این مساله موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزان و همچنین اشتغال در استان هم می شود. اگر صنایع تبدیلی در این استان توسعه پیدا کند گام های بسیار بزرگی برای کاهش میزان ضایعات محصولات کشاورزی برداشته می شود. 

کد خبر: ۱۰۲٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha