۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
خروج مرغ از استان عامل کمبود آن در بازار همدان
مدیر امور طیور جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

خروج مرغ از استان عامل کمبود آن در بازار همدان

همدان - مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان علت کمبود مرغ در این استان را ارسال مرغ تولیدی همدان به استان‌های مرکزی کشور عنوان کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان؛ علیرضا قراگزلو گفت: مصرف گوشت مرغ در استان همدان روزانه ۹۵ تن است که در پیک مصرف به ۱۳۰ تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۷ تن مرغ در استان همدان کشتار می‌شود، اظهار کرد: ۵۲۴ واحد مرغداری در استان همدان وجود دارد که در هر دوره تناوب ۳۲۰ واحد جوجه ریزی دارند.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان علت کمبود مرغ استان همدان را ارسال مرغ به استان‌های مرکزی کشور عنوان کرد و گفت: خرداد ماه ۹۰ واحد با تعویق وارد مدار شد و تولید مرغ از ۱۳۷ تن در طول روز به ۱۰۷ تن کاهش یافت.

قراگوزلو افزود: تیرماه امسال ۱۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌ها انجام شد که در روزهای روزانه ۱۸۵ تن مرغ در استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح زنجیره مرغ در استان همدان نیز گفت: در سه فرایند تامین نهاده، تولید و کشتار مرغ، واسطه‌ها وجود دارند که با ایجاد زنجیره تولید، تمام این بخش‌ها با زیرمجموعه‌های مرتبط بدون دلالان به هم متصل می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha