۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
ناامنی در افغانستان پایانه مرزی «میلک» را به تعطیلی کشاند
معاون حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

ناامنی در افغانستان پایانه مرزی «میلک» را به تعطیلی کشاند

زاهدان- معاون حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تحولات سیاسی صورت گرفته در افغانستان و گسترش دامنه درگیری‌های داخلی این کشور موجب تعطیلی پایانه میلک شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل برای فعالان اقتصادی، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی میلک از تجار خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از پایانه مرزی میلک را دارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری که در حال بازگشت از افغانستان هستند امکان ورود به کشور را با هماهنگی‌های انجام شده دارند.

وی با تاکید بر حفظ منافع ملی گفت: امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت ما با کشور افغانستان وقفه‌ای حاصل نشود و فعالان اقتصادی ما بتوانند به کار خود ادامه دهند.

باقری با بیان اینکه پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد، بیان کرد: کشور افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب شده تا حجم قابل ملاحظه‌ای کالا از این مرز صادر شود.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha