۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
واردات روغن‌های زیتون تقلبی کمر تولید داخل را شکسته است
رئیس شورای ملی زیتون ایران:

واردات روغن‌های زیتون تقلبی کمر تولید داخل را شکسته است

زنجان- عباسی، رئیس شورای ملی زیتون ایران به واردات روغن‌های زیتون تقلبی و فروش در ملاءعام اشاره کرد و گفت: این عامل به طور مستقیم تولید کننده را از تولید روغن منصرف می‌کند.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در صادرات زیتون حرفی برای گفتن نداریم،گفت: توسعه صادرات زیتون نیازمند برندسازی بوده و برای برندسازی باید مجوز بهره‌برداری برای  این واحدها صادر شود. 

وی با بیان اینکه باید زیر ساخت های لازم برای ایجاد واحدهای فرآری زیتون در استان ایجاد شود،اظهار کرد: باید مشکلات زیستی و غیره حل شود تا شاهد توسعه واحدهای فرآوری زیتون در استان باشیم.

رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه بهره‌برداران چاره‌ای جز تولید کنسرو زیتون برای بقای این صنعت ندارند،گفت: متاسفانه عده‌ای با مطرح کردن ارزش غذایی روغن زیتون به دنبال واردات کنسرو زیتون تولید شدند.

عباسی به واردات روغن‌های زیتون تقلبی و فروش در ملاءعام اشاره کرد و ابراز داشت: این عامل به طور مستقیم تولید کننده را از تولید روغن منصرف می‌کند. 

وی افزود: اگر این امر در استان محقق شود تولید کنندگان اقدام به تولید کنسرو زیتون می کنند.

رئیس شورای ملی زیتون ایران یادآور شد: با واردات زیتون دیگر امکان تولید روغن زیتون وجود ندارد و در این راستا چندین مکاتبه و جلسه با ارگان‌های دولتی و تذکر به سازمان استاندارد داده شده و عدم توجه دستگاه‌های مربوطه باعث شده که قدرت رقابت‌پذیری در تولید روغن زیتون کاهش پیدا کند.

عباسی گفت: روغن «پومیس» به نام روغن بکر (Virgin) وارد کشور می‌شود و یا در داخل کشور روغن‌های تقلبی در ملاعام به فروش می‌رسد. 

وی تصریح کرد: گفت: ورود این روغن تولیدکننده را از تولید روغن منصرف می‌کند در حالی که کشور ما بزرگ‌ترین تولید کننده زیتون است.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha