۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
ظرفیت‌های موجود برای تقویت مناسبات اقتصادی به کار گرفته شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت‌های موجود برای تقویت مناسبات اقتصادی به کار گرفته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رؤسای مجالس تانزانیا و زنگبار گفت: قاره آفریقا جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و همواره از تقویت همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی استقبال می‌کنیم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در دیدار با جاب ان دو گای و زبیر علی مولید روسای مجالس تانزانیا و زنگبار ضمن تشکر از حضور روسای مجالس تانزانیا و زنگبار در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران گفت: تاریخ روابط دو ملت به سال ۱۲۶۵ هجری شمسی بر میگردد و این ارتباطات دیرینه زمینه گسترش مراودات دوستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم کرده است که باید با برنامه ریزی از ان در راستای منافع دو کشور بهره برد.
 
وی خاطر نشان کرد: قاره آفریقا جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و همواره از تقویت همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی بویژه کشور تانزانیا استقبال می‌کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه مجالس عنوان داشت: تقویت ارتباطات پارلمانی و گفتگو میان کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی به توسعه مناسبات در دیگر بخش‌ها منجر میگردد.
 
وی تصریح کرد: اطمینان دارم همکاری‌ها و مراودات همه جانبه فیمابین در سال‌های آتی تداوم خواهد یافت و تقویت خواهد شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی، توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را از اولویت‌های مناسبات فیمابین دانست و تأکید کرد: امید است که ظرفیت‌های موجود برای تقویت مناسبات اقتصادی به کار گرفته شود و همکاری‌های تجاری ـ اقتصادی بیش از پیش تقویت گردد.
 
جاب ان دو گای رئیس مجلس تانزانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: جای بسی خرسندی است که تعاملات و مراودات فیمابین در مسیر رو به رشدی قرار دارد.
 
وی افزود: سفارت ایران در تانزانیا با سابقه بیش از نیم قرن تقویت مناسبات میان تانزانیا و جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.
 
جاب ان دو گای، تاریخچه روابط دیرینه بین دو کشور را حضور مردمانی از شیراز در تانزانیا دانست و گفت: همواره در طول تاریخ روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده است.
 
روسای مجالس تانزانیا و زنگبار ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت دعوت به سیزدهمین دوره تحلیف ریاست جمهوری ایران، برای ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور ایران آرزوی موفقیت کردند.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha