۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
اجرای دستورالعمل شاخص‌های بسته‌بندی صادرات محصولات میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۰
معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد

اجرای دستورالعمل شاخص‌های بسته‌بندی صادرات محصولات میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از اجرای دستورالعمل شاخص‌های بسته‌بندی صادرات محصولات میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار داشت: با توجه به لزوم حفظ و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی (میوه و تره‌بار) جهت صادرات و حفظ بازارهای هدف و همچنین ایجاد ارزش افزوده در بخش صادرات و کاهش ضایعات محصولات صادراتی، این سازمان بر اساس اهداف و ماموریت‌های خود و بنا به درخواست اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و اتخاذ تصمیم در جلسه مورخ ۰۴/۰۵/۱۳۹۶ میز ملی صادرات میوه و تره‌بار نسبت به تدوین شاخص‌ها و ضوابط بسته‌بندی میوه و تره‌بار صادراتی مبادرت کرده و با پیش آگاهی و اطلاع‌رسانی از چند ماه قبل، نهایتا دستورالعمل مذکور را برای اجرا از ابتدای آبان ماه سال ۱۳۹۶ به گمرک ایران ابلاغ کرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های مستمر طی سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸ جهت بهبود صادرات محصولات میوه و تره بار ایران به بازارهای هدف صادراتی در سال ۹۹ این ضوابط و شاخص‌ها با اصلاحات جزئی برای سال ۱۴۰۰ نیز ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی ادامه داد: به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان و همچنین شیوع ویروس کرونا در سال‌های گذشته، خوشبختانه روند صادرات محصولات میوه و تره‌بار که یکی از مهمترین گروه‌های کالایی کشور در بازارهای  هدف صادراتی است، همچنان مطلوب ارزیابی می‌شود.

بازاری همچنین گفت: بر اساس اطلاعات واصله از سوی رایزن‌های بازرگانی مستقر در کشورهای هدف و همچنین برخی از گمرکات مرزی، ابراز خرسندی خریداران خارجی از اعمال شاخص‌های بسته‌بندی بر روی کالاهای ایرانی کاملا مشهود است.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha