۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
ثبات در بازار سرمایه پس از انتخابات ریاست جمهوری
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ثبات در بازار سرمایه پس از انتخابات ریاست جمهوری

کارشناس بازار سرمایه گفت: استقرار تیم اقتصادی دولت و روشنگری ها، می‌توانند به بازار سرمایه کمک کند تا بازار سرمایه‌ی مقتدر و مناسبی داشته باشیم و شعار سال که حمایت از تولید داخل است، محقق شود.

به گزارش بازار، امیر حمزه مالمیر، درباره وضعیت بازار سرمایه افزود: در ابتدای سال گذشته، بورس روزهای پر رونقی را سپری کرد و تقاضا در بازار اوج گرفت، اما سرمایه گذاران با کمبود عرضه در بازار روبرو شدند.

وی ادامه داد: در روزهای پر رونق بورس، به جای عرضه بیشتر سهام، سهم‌ها دست به دست می‌شد و بعد از مدتی شاهد خروج نقدینگی و رکود در بازار شدیم.
مالمیر با اشاره به اینکه در بازار سرمایه، بخش عمده‌ای از خروج نقدینگی ناشی از بعد روانی ایجاد شده در بازار بود گفت: مردم به دلیل اینکه نگران از دست دادن سرمایه خود بودند از بازار خارج می‌شدند و این باعث شد تا خروج نقدینگی در بازار بیشتر شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پس از انتخابات، بازار به ثبات رسید و باعث شد تا فروشنده‌ها برای فروش سهم مردد شوند و جسارت در خرید داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها از نظر بنیادی و ارزش ذاتی ارزنده هستند گفت: در بازار سرمایه، سهام همه شرکت‌ها ارزنده نیستند، زیرا در سال گذشته قیمت بسیاری از شرکت‌ها افزایش زیادی داشت، اما سهم ارزنده نبود و به همین دلیل شاهد ریزش زیاد قیمت سهامشان بودیم.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ،، چون فولادی‌ها و شرکت‌های ساخت تجهیزات، دانش فنی خوبی دارند و سهم شان ارزندگی زیادی دارد و بر هیمن اساس سودآوری زیادی را نصیب سهامدارانش می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در بازار سرمایه عقلانیت حکم فرما باشد بازار با رشد روبرو می‌شود.

مالمیر با بیان اینکه در سال گذشته برخی از سهامداران با توجه به زمان ورودشان به بازار سرمایه سود و ضرر کردند افزود: افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید دید بلند مدت در بازار داشته باشند و نباید به سودهای یک شبه فکر کنند، زیرا سرمایه گذارانی که کهنه کار بودند با ریزش بورس تنها از سودشان کاهش پیدا کرد و از اصل سرمایه متضرر نشدند.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha