۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
۸ هزار و ۵۰ واحد صنعتی راکد در کشور وجود دارد
معاون اقتصادی وزیر کشور:

۸ هزار و ۵۰ واحد صنعتی راکد در کشور وجود دارد

قزوین- دین پرست، معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: ۸ هزار و ۵۰ واحد صنعتی معادل ۱۸ درصد کل صنایع کشور راکد و نیمه تعطیل هستند.

بابک دین پرست در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: احیای صنایع راکد و نیمه تعطیل به عنوان یکی از اصلی ترین محورها در دو سال گذشته به مدیران و مسئولان از سطوح کلان تا به امروز اعلام شده است و تلاش شده تا با شناسایی این واحدها، احصاء مشکلات و تدوین راه حل ها این واحدها به چرخه تولید بازگردد.

وی بیان کرد: بر اساس کارشناسی های انجام شده و بررسی های به عمل آمده در حال حاضر از مجموع ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور نزدیک به ۸ هزار و ۵۰ واحد راکد هستند.

معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: بر این اساس نزدیک به ۱۸ درصد از کل صنایع مستقر در شهرک های صنعتی کشور را صنایع راکد تشکیل می دهند که این رقم در استان قزوین کمتر از ۱۰ درصد است.

دین پرست گفت: همچنین در حال حاضر ۹۷۱ واحد تولیدی در کشور درگیر مسائل کارگری هستند که از این تعداد تنها ۲۰ واحد در استان قزوین مستقر شده اند.

وی بیان کرد: تلاش های مسئولان استانی برای رفع مشکلات این حوزه بسیار ارزشمند است و موجب شده تا واحدهای مشکل‌دار در قزوین تعیین و تکلیف شود و سیاست های حمایتی مناسبی برای این مسئله به کار گرفته شده است.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha