۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
برداشت  ۲۲۳ میلیارد متر مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی
در یکسال اخیر محقق شد

برداشت ۲۲۳ میلیارد متر مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی

بوشهر- گراوند استاندار بوشهر از برداشت ۲۲۳ میلیارد متر مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی در سال ۹۹ خبر داد.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم در توسعه فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: در سال‌های اخیر علیرغم تحریم‌های ظالمانه و همچنین کاهش اعتبارات و در دو سال اخیر با وجود ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده، روند توسعه پارس جنوبی با شتاب بسیار خوبی انجام شد و بیشتر فازها در مدار تولید کامل قرار گرفتند.

وی افزود: رئیس جمهور در سال‌های اخیر بارها با سفر به عسلویه از روند اجرایی پروژه‌های مهم پارس جنوبی بازدید کرد و بدون تردید، تکمیل این فازها در راستای افزایش تولید و افزایش درآمد ارزی کشور صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به شتاب بخشیدن به توسعه فازها در سال‌های اخیر خاطر نشان کرد: از مجموع ۳۷ سکوی سرچاهی که در پارس جنوبی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون نصب شده، تعداد ۲۶ سکو در ۸ سال اخیر نصب شده است.

گراوند تصریح کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲۲۳ میلیارد متر مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی برداشت شد که این میزان گاز تجمعی، در واقع معادل ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور است.

وی اضافه کرد: برداشت ۱۳۰۰ میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی در ۸ سال اخیر نیز نشان دهنده جایگاه این میدان است و این در حالی است که از ابتدای شکل گیری پارس جنوبی تا کنون، یک‌هزار و ۸۶۵ میلیارد متر مکعب گاز از این میدان برداشت شده است.

استاندار بوشهر افزود: کارگران پارس جنوبی در دمای ۵۰ درجه و رطوبت ۹۸ درصدی در شرایط سخت فعالیت و تلاش می‌کنند و باید قدرشناس زحمات این عزیزان باشیم.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha