۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
اصناف رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند
نائب رئیس اتاق اصناف ایران:

اصناف رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند

سخنگو و نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در پیک پنجم کرونا و شرایط سخت این بیماری قرار داریم، از مجموعه صنفی کشور می‌خواهیم همانند گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت فعالیت‌شان قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از اصناف ایران، مجتبی صفایی افزود: در حال حاضر متأسفانه وضعیت کرونا به دلیل عدم رعایت برخی از مردم به اوج خود رسیده و میزان مرگ هم‌وطنانمان افزایش داشته است و می‌طلبد که همه اقشار جامعه و همه مجموعه‌هایی که خدمات عمومی به مردم ارائه می‌دهند پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بازار و اصناف با ستاد ملی کرونا همراه بوده‌اند و در چندین مرتبه نیز، به مدت طولانی تعطیل شدند و از سود و درآمد خود گذشتند و بسیاری از کسبه، ورشکست و کاسبی‌شان تعطیل شد و حال لازم است در موج جدید کرونا همه مجموعه‌ها و سازمان‌ها نیز همکاری لازم را در پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشند.

وی تأکید کرد: مکان‌ها و فضاهای عمومی همانند بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، مترو و حمل‌ونقل عمومی نقش گسترده‌تری در انتقال ویروس کرونا دارند و می‌بایست نظارت بیشتری بر عملکرد این مجموعه‌ها صورت بگیرد و اگر قرار است محدودیتی اعمال شود برای مراکز پرتردد و اجتماعات گسترده باشد.

صفایی تصریح کرد: با توجه به رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم، مراجعه به پاساژها و مراکز خرید فارغ از فروشگاه‌های عرضه کالای اساسی کاهش یافته است و در طول روز یک واحد صنفی مانند لوازم خانگی یا پارچه فروشی و دیگر صنوف به ‌صورت انگشت‌شمار مشتری دارند.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم این بیماری منحوس که قریب به دو سال است تمام اقتصاد کشور و مناسبات اجتماعی را درگیر کرده رخت برببندد باید همه اقشار جامعه در سراسر کشور دست به دست هم دهیم و حداقل تا پایان دوره واکسیناسیون در رعایت پروتکل‌ها بکوشیم.

صفایی افزود: از همه مردم و تمامی جامعه صنفی کشور درخواست دارم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشند این بی‌تفاوتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد که تلخ‌ترین نتیجه آن از دست دادن عزیزانمان هست.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha