۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
بازار سهام در مدار رشد
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازار سهام در مدار رشد

رضایی پور، کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلاح قیمت سهام، باعث شده تا سرمایه گذاران با آگاهی اقدام به خرید سهم‌های کوچک در بازار سرمایه کنند و این موضوع سبب مثبت شدن شاخص کل هم وزن شود.

به گزارش بازار، رضایی پور، درباره روند بازار سرمایه افزود: در سال گذشته افراد زیادی به صورت هیجانی وارد بازار شدند در صورتیکه زیرساخت‌های لازم برای ورود این حجم از سرمایه گذار مهیا نبود، اما امسال با توجه به اصلاح خوب و تجربه‌ای که بسیاری از سهامداران کسب کردند، بازار روند خوبی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار سهامداران از بهبود شرایط بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، باعث شد تا بازار سرمایه به ثبات برسد و سهامداران نسبت به آینده تصمیم درستی اتخاذ کنند.

رضایی پور گفغت: علاوه بر اصلاح قیمت‌ها در بازار، اتفاق مثبت دیگری که در بازار سرمایه رخ داد گزارش‌های مثبت شرکت‌ها بورسی بود. سود و عملکرد منتشر شده سال ۹۹ شرکت‌ها بورسی باعث شد تا سهامداران انتظار ادامه سود را در روزهای آتی داشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این روزها در بازار سرمایه، سرمایه گذاران با دقت سهام شرکت‌های کوچک را خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث مثبت شدن شاخص کل هم وزن شد.

رضایی پور با بیان اینکه نهاد ناظر باید از ورود سرمایه گذاران به بازار حمایت کند گفت: عرضه‌های اولیه باعث بزرگ شدن بورس و ورود بیشتر سرمایه گذاران به بازار می‌شود بطور مثال با عرضه یک شرکت کشاورزی در بورس، به تعداد کدهای جدید به بورس افزوده می‌شود.

وی افزود: عرضه‌های اولیه به عنوان ضربه گیر از حباب در بازار جلوگیری می‌کنند، اما باید این عرضه‌ها در زمان و موقعیت بهتری عرضه شوند.

رضایی پور تاکید کرد: سهامداران بزرگ باید فعالیت بیشتری در بازار داشته باشند و از ابزارهای جدیدی برای حفظ ارزش سهام خود و حمایت از سهامداران استفاده کنند.

وی افزود: در زمان مثبت شدن بازار سرمایه، بسیاری از سفته بازها جذب سهم‌های کوچک با شناوری کم می‌شوند که برای جلوگیری از سفته بازی، سهامداران عمده باید سهامشان را مدیریت کنند.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha