۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
هنر و هنرمند متعهد به ترویج حال خوب در جامعه هستند

هنر و هنرمند متعهد به ترویج حال خوب در جامعه هستند

مشهد- به گفته یکی از هنرمندان مطرح و فعال فضای مجازی هنرمند متعد،حس و حال خوبی را که هنر بر روح و جانش گذاشته است، به اطرافیان و مخاطبانش منتقل می کند.

به گزارش بازار سیده مریم هاشمی از جمله فعالان موفق در فضای مجازی و اینستاگرام است که توانسته با ارائه‌ای الگویی متفاوت از طنز تلخ خانوادگی، به دور از نگاهی مبتذل، طرحی نو دراندازد و مورد اقبال بسیاری از دختران و زنان جوان قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: هیچ دوره تاریخی را سراغ نداریم که انسان بدون هنر زندگی کرده باشد. از نقاشی‌های انسان‌های نخستین بر دیواره غارهای گرفته تا معماری پست مدرن همه نشان می دهد که هنر و زندگی بشری از پیوندی ناگسستنی برخوردار هستند.

به گفته هاشمی، انسان به خاطر ذات وجودی خود، موجودی اجتماعی است، از همین رو همواره به دنبال تاثیرگذاری بر دیگران است. در این میان، هنر به عنوان یک مهارت و هنرمند به عنوان صاحب یک مهارت، از آن رو همواره مورد توجه و احترام مردم جامعه است که فرد را شاخص و متمایز از اجتماع کرده و توجهات اجتماعی را به خود جلب می‌کند.

هنر و هنرمند متعهد به ترویج حال خوب در جامعه هستند

این فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی و کارشناسی گرافیک، نکته دیگر در مورد هنر را تاثیر آن بر روح و جان هنرمند می‌داند و توضیح می‌دهد:  در اینجا ما با مفهوم تعهد روبه رو می‌شویم. اینجاست که هنرمند متعهد با هنرمند غیرمتعهد وجه تمایز یکدیگر را نشان می‌دهند. هنرمند متعد، حس و حال خوبی را که هنر بر روح و جانش گذاشته است، به اطرافیان و مخاطبانش منتقل می کند.

هاشمی می افزاید: در واقع هنرمندان یکی از مهمترین عوامل گسترش حال خوب در جامعه هستند. پر واضح است که مقصود از هنر در اینجا، هنر به معنای هنر فاخر و متعالی است که هم و غم خود را برای تعالی اهداف بلند انسانی صرف می‌کند.

وی با بیان اینکه بدون هنر، زندگی چیزی جز کسالت و ناامیدی نیست تصریح کرد: در طول تاریخ، هنر و هنرمند و پدیده های هنری، عامل تبلیغ و ترویج فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها بوده‌اند به طوری که یکی از مهمترین عوامل تقسیم‌بندی‌های فرهنگی در اعصار مختلف را سبک های هنری تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز که حال انسان امروزی را بد کرده است عدم ارتباط انسانها با یکدیگر است تصریح کرد: هنر می‌تواند نقش ارتباط دهنده را بین انسانها ایفا کند.  

هاشمی، رسالت هنر را ایجاد رشد و کمال برای جامعه انسان دانسته و متذکر می‌شود:  امروز که حال مردم جامعه به علل مختلف خوب نیست، بیش از هر زمان دیگر وظیفه کسانی که به نوعی در فضای هنری مشغول فعالیت هستند این است که برای رواج حس و حال خوب تلاش کنند و حس خوب انسانیت و نوع‌دوستی را در جامعه ترویج کنند.

هنر و هنرمند متعهد به ترویج حال خوب در جامعه هستند

سیده مریم هاشمی متولد ۱۰ مرداد سال ۱۳۶۷ در تهران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی و کارشناسی گرافیک است. وی از سال ۸۹ به نویسندگی طنز روی آورد و شروع به نوشتن فیلمنامه های کوتاه طنز کرد که فقط توانست یکی از آنها را به تصویر بکشد که سریال خواهران دالتون بود که در سال ۹۵ اجرا شد.

بعد از آن در سال ۹۸ شروع به ساخت بیش از ۹۰ کلیپ کوتاه در فضای مجازی کرد که اکثرا با موضوعات خانوادگی و نوستالژی بود که در کمتر از ۱ سال مورد توجه مردم قرار گرفت و مخاطبان زیادی پیدا کرد.

ویژگی متمایز این کلیپها، سبک متمایز پرداختن به آن بود که از طنزهای تلخ گرفته تا مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه را به نمایش درآورد که افراد زیادی تحت تاثیر آن قرار گرفتند

وی همچنین در فیلم های سینمایی"خاموشی دریا" در سال ۸۰، "شب هورا" در سال ۸۶،  "قند تلخ" در سال ۸۷، "سهم گمشده" در سال ۸۶ به نقش آفرینی پرداخته است.

کارهای سیدمریم هاشمی را میتوانید در اینستاگرام این هنرمند به آدرس  mary__hm@ دنبال کنید.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha