۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
 ۷۰ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه است
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان:

۷۰ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه است

زنجان- رنگ رونا، رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه تحقق شعار سال با توسعه صادرات محقق می‌شود، گفت: بیش از ۷۰ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه است.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان توسعه بازارهای صادراتی و ورود به بازار کشورهای جدید را به دنبال دارد، گفت: برای توسعه صادرات باید ارتباط تجاری خود با ۱۱ کشور را تقویت کنیم و در سال جاری این مهم به جد مورد تأکید است. 

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال با توسعه صادرات محقق می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه است و باید این ارتباط در سال جاری بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان با بیان اینکه برند محصولات صادراتی استان زنجان تعریف‌شده است، گفت: این مهم در مرکز تحقیق و توسعه برند اتحادیه صادرکنندگان استان صورت گرفته است. 

رنگ رونا تأکید کرد: نقشه راه تجارت و صادرات خارجی به همت اتاق بازرگانی زنجان تدوین‌شده و بر این اساس کشورهای هدفی بر اساس حجم مراودات و میزان روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی  و مسائل بانکی تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: این استان بعد از ترکیه با کشور عراق هم ارتباط تجاری خوبی دارد و باید در سال جاری برای تقویت ارتباط تجاری با این دو کشور مدیریت لازم  صورت گیرد. 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان با بیان اینکه در سال جاری امیدواریم با ریشه کنی کرونا  شاهد افزایش صادرات کالا از استان باشیم، گفت: باید برای توسعه صادرات کالا از استان به رفع مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی بیشتر توجه شده و موانع بر سر راه توسعه صادرات شناسایی و رفع شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha