۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
بازار فرش دستباف در زنجان وضعیت خوبی ندارد
رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان:

بازار فرش دستباف در زنجان وضعیت خوبی ندارد

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان با بیان اینکه بازار فرش دستباف در استان وضعیت خوبی ندارد، گفت: افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تا تولید فرش دستباف کاهش یابد. 

سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قالی‌بافان برای تولید بیشتر فرش دستباف نیاز به حمایت دارند، گفت: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به قالیبافان پرداخت کند. 

وی با بیان اینکه بازار فرش دستباف در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد،اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تا تولید فرش دستباف کاهش یابد. 

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به جذب سرمایه‌گذار جهت راه‌اندازی واحد تولیدی رنگرزی در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت:  سرمایه‌گذار به این بخش وارد نمی‌شود.

جعفری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه رنگرزی در استان بسیار ضعیف است، تاکید کرد: تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار در استان انجام‌ شده است و برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش باید حمایت‌های لازم از سوی دولت به خوبی انجام شد و تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شود. 

وی بر لزوم حفظ و صیانت از اشتغال در حوزه فرش دستباف در استان تأکید کرد و گفت: پایین بودن دستمزد بافندگان باعث شده بیشتر فعالان این حوزه تغییر شغل دهند و در دیگر مشاغل مشغول به کار شوند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ویروس کرونا فرش دستباف را دچار مشکلاتی کرده است، افزود: بیماری کرونا نیز بر تولید فروش تأثیر گذاشته و قالی‌بافان انفرادی در منزل فعالیت می‌کنند. 

کد خبر: ۱۰۱٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha