۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
اعضای هیئت مدیره بیمه دانا پاداش میلیاردی گرفتند!

اعضای هیئت مدیره بیمه دانا پاداش میلیاردی گرفتند!

مجمع عمومی عادی شرکت بیمه دانا درحالی برگزار شد که اعضای هیئت مدیره آن پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی برای خود اختصاص دادند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بر اساس این گزارش، در این مجمع صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به  ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب قرارگرفت.
سود خالص هرسهم شرکت بیمه دانا در این مجمع،  ۲۵۰ ریال وسود نقدی بابت هرسهم شرکت بیمه  دانا هم ۵۰ ریال اعلام  شد.

درمجمع عمومی شرکت بیمه دانا مصوب شد تا مبلغ پنج میلیارد ریال بصورت ناخالص به اعضای هیات مدیره بعنوان پاداش پرداخت شود همچنین حق حضور اعضای غیر موظف بابت برگزاری حداقل دو جلسه در ماه از ۲۵ میلیون ریال به ۳۲ میلیون ریال برای سال جاری افزایش یافت

همچنین در این جلسه مجمع مجمع عمومی شرکت بیمه دانا مصوب کرد تا مبلغ پنج میلیارد ریال بصورت ناخالص به اعضای هیات مدیره بعنوان پاداش پرداخت شود.
همچنین حق حضور اعضای غیر موظف بابت برگزاری حداقل دو جلسه در ماه از ۲۵ میلیون ریال به ۳۲ میلیون ریال برای سال جاری افزایش یافت.
طبق گزارش های منتشره شده از صورت های مالی در سامانه کدال، ابراهیم کاردگر، عبدالحسین پهلوان، موسی رضایی میرقائد، فرامرز خجیر انگاسی و سید محمد جواد میرطاهر اعضای هیات مدیره شرکت بیمه دانا را تشکیل می دهند.
گفتنی است؛ علاوه بر شرکت های متفاوت، چند شرکت سهام عدالت و سهام بخشی از شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی سهامدار بیمه دانا، محسوب می شوند.

بنا به این گزارش، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا در تاریخ نوزدهم تیر ماه سال جاری برگزار شد.

در شرکت های سهامی عام اگر هرسهم  ۱۰۰ تومان بین سهامداران تقسیم شود ۳ درصد آن به هیئت مدیره به عنوان پاداش تعلق می گیرد. همچنین در سهامی خاص نیز اگر هر سهم ۱۰۰ تومان بین سهامداران نتقسیم شود ۶ درصد آن سهم اعضای هیئت مدیره به عنوان پاداش محسوب می شود

اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی سازی درباره پرداخت پاداش بانک ها و بیمه ها با برگزاری مجامع سالانه که اعضای هئیت مدیره آن پاداش های آنچنانی می گیرند، گفت: طبق قانون تجارت، اعضای هئیت مدیره شرکت ها می توانند از پاداش پایان سال پس از برگزاری مجامع و تفسیم سود بهرمند شوند اما این پاداش ها باید حساب وکتاب شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال در شرکت های سهامی عام اگر هرسهم  ۱۰۰ تومان بین سهامداران تقسیم شود ۳ درصد آن به هیئت مدیره به عنوان پاداش تعلق می گیرد. همچنین در سهامی خاص نیز اگر هر سهم ۱۰۰ تومان بین سهامداران نتقسیم شود ۶ درصد آن سهم اعضای هیئت مدیره به عنوان پاداش محسوب می شود و فراتر از این رقم می توان مورد بررسی قرار گیرد.

غلامی تصریح کرد: بی تردید هر گونه حیف و میل منابع در شرکت های دولتی توسط سازمان بررسی کل کشور و نهادهای نظارتی مورد بررسی و موشکافی قرار می گیرد و حتی اگر مشخص شود که در بخش خصوصی (سهام عام) حقوق مردم تضییع شود بی تردد نهادهای نظارتی بخصوص سازمان بازرسی کل کشور از حق مردم دفاع می کند.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha