۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
رشد ملایم قیمت آهن آلات

رشد ملایم قیمت آهن آلات

خبرهای بازار آهن حاکی از رشد قیمت مقاطع می باشد البته این رشد با کاهش شیب مخصوصا در بخش میلگرد همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته نرخ ارز اندکی از کانال ۲۶ هزار تومان فاصله گرفت و با حدود ۳۰۰ تومان کاهش با نرخ ۲۵ هزار و ۴۸۰ تومان به فروش رسید که بر خلاف این روند خبرهای بازار آهن حاکی از رشد قیمت مقاطع می باشد البته این رشد با کاهش شیب مخصوصا در بخش میلگرد همراه بود.

شایان ذکر است که با نزدیک شدن به آخرین روزهای دولت آقای روحانی و همچنین مراسم تحلیف آیت الله رییسی، بازارها محتاطانه تر عمل می کنند حتی در معاملات بورس اوراق بهادار و بازار ارز نیز این موضوع به وضوح قابل رویت است.

از سوی دیگر همچنان مشکلات قطعی برق و کاهش تولید بر بازار احساس می شود همچنین شایان ذکر است انجمن فولاد نیز اعلام داشته است با ۴ هزار مگاوات برق نیز می تواند ظرفیت تولید را به ۴۰ درصد برساند اما متاسفانه توانیر نیز اعلام داشته که در حال حاضر فقط تامین نصف این عدد امکان پذیر است.

در واقع با وجود کاهش نسبی دما احتمالا تا پایان مرداد ماه محدودیت های برقی ادامه خواهد داشت و فی الواقع عرضه شمش و مقاطع در بورس مبهم است.   البته آنچه که پیداست با توجه به شرایط کنونی تولید و وضعیت ارز همچنان مبادی فروش به روند افزایشی با شیب ملایم ادامه می دهند هر چند که خریداری در بازار وجود ندارد و حتی عرضه مقاطع و ورق در بورس کالا در هفته ی پیشین با اینکه قیمتی پایین تر از بازار داشت اما باز هم تقاضای چندانی نداشت.

انتظار می رود در روزهای آتی چنانچه دلار تحولات تازه ای را به رخ نکشد بازار آهن هم مجبور شود به سوی ثبات حرکت کند یا حداقل نوسانات را لمس نماید.

در پی بررسی قیمت روز آهن آلات در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش حدود ۵۰ الی ۲۵۰ تومان افزایش یافت و همچنین در پنج شرکت ثبات قیمتی به چشم می خورد در بازار میلگرد کف قیمتی با افزایش ۱۰۰ تومان روی نرخ ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت و سقف قیمتی را راد همدان روی نرخ ۱۸ هزار و ۳۲۵ تومان لحاظ کرد.

در بازار آهن آلات قیمت نبشی و قیمت ناودانی افزایشی با شیب تند در محدوده ی ۲۰۰ الی ۶۵۰ تومانی را نمایش داد. قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی افزایشی بالغ بر ۱۰۰ الی ۵۵۰ تومان را لمس کرد همچنین در بخش شاخه فروشی نیز افزایشی در حدود ۲۰ الی ۸۰ هزار تومان را لمس کرد.

در بازار پروفیل نیز سردرگمی فراوان است و فروشندگان تهران فروش خود را بسته و اعلام قیمت نمی کنند. همچنین در سایر شرکت ها نیز افزایش قیمت پروفیل بالغ بر ۳۰۰ الی ۶۰۰ تومان را لحاظ کردند و یک شرکت نیز ثبات قیمتی را در پیش گرفت.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha