۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
توقف فروش در بازار آهن

توقف فروش در بازار آهن

رکورد در بازار آهن حاکم است حتی در روز گذشته نیز معاملات ورق در بورس کالا با حذف محدودیت بهین یاب متقاضی چندانی نداشت و در نهایت امر روی قیمت پایه مچینگ شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، از روز چهارشنبه هفته پیشین نرخ ارز شیب تند صعودی را در پیش گرفت و روی کانال ۲۶ هزار تومان قرار گرفت که با نوسانات زیادی همراه است.

البته مساله انفجار کشتی صهیونیستی در دریای عمان و تهدیدات مقامات این رژیم برای ایران در این حجم از نوسانات و نابسامانی موثر بود. طی نامه ارسالی از سوی انجمن فولاد کشور می توان دریافت که ۸۵ درصد ظرفیت فولاد کشور از خاموشی های اخیر صدمه و خسارات سنگینی دیده اند و فی الواقع این موضوع نگرانی ها را در مورد تامین مقاطع در ماه های آتی رقم خواهد زد.

حال آنکه با این نوسانات صعودی به طور کلی واکنش به این تحولات بسیار خنثی و بی روح است؛ می توان بیان داشت رکورد در بازار آهن حاکم است حتی در روز گذشته نیز معاملات ورق در بورس کالا با حذف محدودیت بهین یاب متقاضی چندانی نداشت و در نهایت امر روی قیمت پایه مچینگ شد.

روز آغازین هفته ی جاری دستخوش تغییراتی بود که می توان اظهار داشت تعطیلی روز پنج شنبه و افزایش همزمان قیمت مقاطع و دلار باهم منجر شد که در این روز شاهد رشد شدید قیمت برخی مقاطع در بازار آزاد باشیم و در برخی از مبادی فروش بازار آهن نیز توقف فروش به چشم می خورد حتی بعضا شاهد افزایش تخفیف پای آدرس و اعلام قیمت پس از بستن فروش در برخی شرکت ها بودیم.

با توجه به اعلامی های قیمت روز آهن آلات، قیمت میلگرد افزایشی حدود ۵۰ الی ۲۵۰ را لمس کرد و تعداد بسیار کمی از شرکت ها ثبات قیمتی داشتند همچنین برخی از مبادی نیز در پایان وقت فروش را متوقف کردند که سقف قیمتی میلگرد روی نرخ ۱۸ هزار و ۳۲۵ تومان بود و کف قیمتی با افزایش ۱۰۰ تومانی به نرخ ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

افزایش قیمت نبشی و قیمت ناودانی حدود ۵۰ تا ۷۵۰ تومانی شیب تندی را به نمایش گذاشت که یکی از مبادی فروش نیز بلافاصله پس از اعلام قیمت فروش خود را بست. در بازار تیرآهن نیز در بخش شاخه فروشی اکثرا ثبات قیمتی را لحاظ کردند و در بخش کیلو فروشی نیز افزایش قیمت تیرآهن تا ۶۵۰ تومان هم رسید. قیمت پروفیل نیز اکثرا ثابت اعلام شد و یک شرکت نیز قیمت های خود را با افزایش ۱۰۰ تومانی اعلام کرد البته شایان ذکر است برخی پایتخت نشینان فروش خود را متوقف کردند.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha