۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کاهش ۶۰ درصدی ذخیره آبی سازه های آبخیزداری در استان همدان
معاون منابع طبیعی همدان عنوان کرد:

کاهش ۶۰ درصدی ذخیره آبی سازه های آبخیزداری در استان همدان

همدان - معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: با توجه به عدم بارش های بهاری و خشکسالی به وجود آمده، کنترل رواناب در پشت بندهای آبخیزداری نسبت به مشابه سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصدکاهش یافته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ محمد مهدی آرتیمانی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای آبخیزداری در حفظ آب و خاک گفت: با توجه به عدم بارش های بهاری و خشکسالی به وجود آمده، کنترل رواناب در پشت بندهای آبخیزداری نسبت به مشابه سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

آرتیمانی افزود: نزدیک به ۲۰ میلیون متر مکعب رواناب از پاییز سال گذشته تا بهار امسال در حوزه های آبخیز توسط بند های آبخیزداری و آبخوانداری کنترل شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۸۰ میلیون متر مکعب بوده است.

 وی ادامه داد: رواناب پشت بندها و پروژه های آبخیزداری استان همدان در تمامی شهرستانهای استان همدان به جز برخی بند های آبخیزداری همدان خشک شده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: امسال ۳۷ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرحهای آبخیزداری و تکمیل طرحهای نمیه تمام آبخیزداری به استان همدان ابلاغ شده است.

 وی اضافه کرد: اجرای عملیان بیولوزیکی- مکانیکی- بیومکانیکی در ۲۵ حوزه آبخیز استان با تخصیص اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha