۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
۴۰ درصد تولید خودرو در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ برقی شود| به روز رسانی استانداردهای آلایندگی تا سال ۲۰۲۶
درخواست رئیس جمهور آمریکا از خودروسازان

۴۰ درصد تولید خودرو در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ برقی شود| به روز رسانی استانداردهای آلایندگی تا سال ۲۰۲۶

بایدن، رئیس جمهور آمریکا از خودروسازان درخواست کرد ۴۰ درصد سبد محصولی خود را تا سال ۲۰۳۰ به تولید خودروهای برقی اختصاص دهند.

بازار؛ گروه خودرو: کاخ سفید از خودروسازان آمریکایی درخواست کرده که به صورت داوطلبانه حداقل ۴۰ درصد از فروش خودروهای جدید را تا سال ۲۰۳۰ به فروش الکتریکی‌ها اختصاص دهند. این درخواست در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست اعلام شده است.  

البته برنامه دولت جو بایدن در راستای کاهش آلودگی هوا فقط به افزایش تولید خودروهای الکتریکی محدود نمی شود و قرار است تا ابتدای هفته آینده اصلاحات پیشنهادی در استانداردهای آلایندگی خودروها تا سال ۲۰۲۶ نیز ارائه دهد.

برخی از منابع اعلام کرده اند که این امکان وجود دارد که خودروهای الکتریکی حتی تا ۵۰ درصد سبد محصولی را به خود اختصاص دهد، البته در این خصوص دولت بایدن هنوز در این خصوص نتوانسته با خودروسازان به هیچ توافقی دست یابد و افزایش تولید خودروهای الکتریکی در سبد محصولی خودروسازان هنوز اختیاری است. همچنین هنوز معلوم نشده که آیا تعهد اختیاری خودروسازان برای افزایش تولید الکتریکی‌ها شامل خودروهای هیبریدی می شود یا نه؟

برایان روتنبرگ، سخنگوی اتحادیه کارگران خودرو (UAW) بیان کرد: هنوز موافقتی از سوی خودروسازان برای تخصیص ۴۰ درصد از سبد محصول به خودروهای الکتریکی اعلام نشده است. هنوز در حال مذاکره هستیم و به نظر می رسد افزایش تولید خودروهای الکتریکی حیات برخی از مشاغل را در معرض خطر قرار دهد.

40 درصد تولید خودرو در آمریکا تا سال 2030 برقی شود| به روز رسانی استانداردهای آلایندگی تا سال 2026

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ درصد سبد محصولی خودروهای جهانی این خودروسازی تمام الکتریکی می شود

کاهش تولید خودروهای آلاینده
هرچند شرکت استلانتیس از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است اما این خودروسازی طی ماه جاری اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰ اختصاص بیش از ۴۰ درصد سبد محصولی خود به خودروهای کم آلاینده در ایالات متحده را در برنامه تولید خود قرار داده است.

جنرال موتورز نیز از اظهارنظر درباره این مذاکرات خودداری کرد. برخی از مسئولان این کشور اعلام کرده اند که قصد دارند با اعمال سیاست‌هایی فروش خودروهای سبک بنزینی آمریکایی را تا سال ۲۰۳۵ را متوقف شود. به رغم اینکه شرکت خودروسازی فورد نیز در مورد مذاکرات کاخ سفید با خودروسازی‌ها مطلبی عنوان نکرده اما اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ درصد سبد محصولی خودروهای جهانی این خودروسازی تمام الکتریکی خواهد بود.  

همچنین تاکنون دولت بایدن در برابر درخواست های بسیاری از دموکرات ها مبنی بر تعیین هدف الزام آور برای تصویب خودروهای الکتریکی یا پیروی از کالیفرنیا در تعیین سال ۲۰۳۵ به عنوان تاریخی برای توقف فروش خودروهای سبک وزن جدید بنزینی، مقاومت کرده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) و آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) در حال بازنگری استانداردهای مصرف سوخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق هستند. ترامپ سالانه ۱.۵ درصد به افزایش کارایی تا سال ۲۰۲۶ نیاز داشت که بسیار کمتر از ۵ درصد افزایش سالانه دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ بود.

40 درصد تولید خودرو در آمریکا تا سال 2030 برقی شود| به روز رسانی استانداردهای آلایندگی تا سال 2026

گروه ۷۱ نفری دموکرات از بایدن در خواست کردند که قوانین سختگیرانه ای را در مورد انتشار گازهای گلخانه ای وضع کند تا آلایندگی ۶۰ درصد خودروهای سواری و کامیون های فروخته شده تا سال ۲۰۳۰ صفر شود

آلایندگی صفر برای ۶۰ درصد خودروها
قوانین پیشنهادی بایدن که شامل ۲۰۲۳-۲۰۲۶ می شود در کاهش کلی انتشار گازهای گلخانه ای مشابه قرارداد ۲۰۱۹ کالیفرنیا با برخی از خودروسازان است که هدف آن بهبود مصرف سوخت سالانه ۳.۷ درصد است. انتظار می رود که الزامات ۲۰۲۶ ۵ درصد نسبت به دوران ریاست جمهوری باراک اوباما افزایش یابد.

در ماه مارس، گروه ۷۱ نفری دموکرات ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده از بایدن در خواست کردن که قوانین سختگیرانه ای را در مورد انتشار گازهای گلخانه ای وضع کند تا اطمینان حاصل شود که آلایندگی ۶۰ درصد خودروهای سواری و کامیون های فروخته شده تا سال ۲۰۳۰ صفر شود.

ایالات متحده در اجلاس جهانی آب و هوا در سال جاری متعهد شد که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰ بین ۵۰ تا ۵۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهد.

در آوریل، دوازده فرماندار ایالت هایی از جمله کالیفرنیا، نیویورک و ماساچوست از بایدن خواستند تا ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی مسافربری جدید تا سال ۲۰۳۵ را تایید کند.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha