۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
معاملات این هفته تا کجا پیش خواهند رفت؟| موضع دولت آینده در روابط بین‌المللی مشخص شد
تحلیل روزانه بورس؛

معاملات این هفته تا کجا پیش خواهند رفت؟| موضع دولت آینده در روابط بین‌المللی مشخص شد

کارشناس بازار سرمایه با توضیحاتی درباره سرنوشت معاملات هفته جاری، مطرح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب مواضع دولت بعد علیه آمریکا را مشخص کرد.

بازار؛ گروه بورس: هفته‌ گذشته‌ای که برای بازار سرمایه گذشت، هفته‌ای متعادل و بدون رشد یا افت چشمگیر بود؛ به نحوی که شاخص کل نتوانست سطوح مقاومتی خود را بشکند و در همان محدوده یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی باقی ماند. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن هفته گذشته در فشار فروش سهم‌های کوچک بازار سرمایه خود را باخت و افت محسوسی را تجربه کرد. در آغاز این هفته شاهد رشد چشمگیر نماگر اصلی بورس بودیم؛ رشدی که باعث شد امروز، مقاومت چند هفته‌ای شکسته شود و بورس به نوعی وارد محدوده مقاومتی بعدی شود. محدوده‌ای که در حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی قرار دارد.

با اینکه شاخص کل توانست محدوده نسبتا مقاومتی خود را رد کند، اما بسیاری از فعالان بازار به دنبال اخبار و سیگنال‌هایی هستند تا بتوانند پیش‌بینی کنند که این هفته چه بر سر بازار سرمایه و سهم‌هایشان خواهد آمد. بازاری که چند روز دیگر تحت تأثیر عوض شدن کابینه دولت، شاید شکل دیگری به خود بگیرد و همین مسئله بسیاری از فعالان را نگران کرده است تا بدانند در این هفته چه سرنوشتی منتظر بازار سرمایه است.

مسلم شجاعی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات هفته گذشته اظهار کرد: در آخرین روز از معاملات هفته‌ای که گذشت، شاخص کل ۱۵۹۴ واحد افزایش داشت این در حالی است که کلیت بازار منفی و شاخص هم‌وزن ۱۱۵۷ واحد منفی بود. نمادهای «فملی»، «کگل»، «نوری» و «جم» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «وبملت»، «ومعادن» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی و مخصوصاً مس از یک طرف و ارائه گزارش‌های مثبت در برخی نمادهای پالایشی، پتروشیمی و معدنی، از طرف دیگر، می‌توان گفت تا حدی بازار تحت تأثیر موارد ذکر شده بوده است و از نظر تکنیکالی، عدد شاخص کل تا حدی به مقاومت خود نزدیک شده و شاید بتوان گفت علت فشار فروش در برخی از نمادها به همین خاطر بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه اخبار برجامی را همچنان تأثیرگذار دانست و گفت: اخبار مرتبط با برجام هنوز تأثیر مهمی می‌تواند بر روند بازار داشته باشد. طی هفته اخیر، سخنان رهبر انقلاب و تأکید ایشان مبتنی بر عدم اعتماد بر غرب می‌تواند تا حدی موضع گیری دولت جدید در مورد برجام را مشخص کند.

شجاعی درباره معاملات این هفته و سرنوشت بازار بیان داشت: احتمالاً، در هفته جاری نیز شاخص در همین حدود دارای نوسان باشد. با توجه به افزایش قیمت فلزات اساسی انتظار روند مثبت در نمادهای گروه فلزی و معدنی وجود دارد. در هفته گذشته، این روند در نماد فملی (ملی مس) بیشتر دیده شد. توصیه ما به سهامداران پرهیز از هرگونه هیجان در معاملات خود و توجه بیشتر به سودسازی شرکت‌هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موردی دیگری که می‌تواند در آینده معاملات بورس تاثیر گذار باشد، افزایش دامنه نوسان است که ریاست سازمان بورس آن را قطعی دانسته‌اند.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha