۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
 وزارت راه و شهرسازی را به دلیل گستردگی، نمی توان با یک وزیر اداره کرد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

وزارت راه و شهرسازی را به دلیل گستردگی، نمی توان با یک وزیر اداره کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی ابعاد گسترده ای دارد و اداره آن توسط یک وزیر واقعاً امکان پذیر نیست زیرا اشرافیت کامل بر وزارتخانه خود ندارد.

به گزارش بازار، البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی فعلی ترکیبی از ساختارهای مختلف در حوزه های گوناگون است، گفت: ترکیب وزارت راه و شهرسازی به گونه ای است که مأموریت این وزارت خانه از پلاک در خانه های مردم تا محورهای مواصاتی هر استان است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در ۷۰ درصد ساختار سیستم اداری به صورت هم تراز یا به صورت مسئولیت مستقیم در تصمیم گیری ها در تمام کشور و استان ها دخیل است. ساختار فعلی این وزارت خانه با عنوان کوچک سازی دولت صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تصریح بر اینکه مسائل و محتوای موضوع ساختمان با راه متفاوت است، عنوان کرد: هرکدام از حوزه های ساختمان و راه در بستر توسعه اثرات وضعی خودشان را به شرط وجود یک نظام نامه مناسب دارند.

وی تلفیق وزارت راه با مسکن را موفق ندانست و اظهار کرد: با گذشت یک دهه از اجرای این طرح، می توان اعلام کرد تلفیق آن دو وزارت خانه آثار خوبی نداشت. با توجه به تشکیل دولت جدید کلید تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت جداگانه زده شده است.

حسینی با اشاره به ادغام های درون سازمان وزارت خانه های راه و شهرسازی در دَه سال گذشته گفت: بخشی از تخصصی کردن موضوعات سبب شد این ادغام ها و تفکیک ها صورت بگیرد که البته باید اعتراف کرد کار خوبی محسوب می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با رادیو گفت‌وگو درباره دلایل تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر تصریح کرد: وزارت خانه مذکور ابعاد گسترده ای دارد و اداره آن توسط یک وزیر واقعاً امکان پذیر نیست زیرا اشرافیت کامل بر وزارت خانه خود ندارد.

وی افزود: زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی از حوزه های مختلفی تشکیل شده است که اگر فرصت برنامه‌ریزی و تشریح آن‌ ها وجود داشت، هرکدام از برنامه ها می توانستند در قامت یک وزارت خانه مطرح شوند زیرا تصمیمات بخشی از حوزه حمل و نقل از جمله حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی و همچنین ریلی در این وزارت خانه اتخاذ می شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha