۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
تلاش کردیم قیمت‌ها کاهش پیدا کند، اما نشد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

تلاش کردیم قیمت‌ها کاهش پیدا کند، اما نشد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: خیلی تلاش کردیم و برنامه ریزی کردیم که قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا گران نشود، اما متاسفانه به دلیل جنگ روانی، جنگ اقتصادی و فشارهای بین المللی و خشکسالی به آن نرسیدیم.

به گزارش بازار، محمود واعظی پس از آخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم با اشاره به اینکه دشمنان نظام و مردم همه فشارشان را روی دولت می‌گذارند که نتواند به مردم خدمت کند افزود: برخی از رقبای دوران انتخابات هم همان رویه انتخابات را ادامه دادند و ما امیدواریم این روش برای دولت سیزدهم استمرار پیدا نکند، باید یاد بگیریم روزی که رای مردم شمرده می‌شود، رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه مردم ایران است و انتقادها و تخریب‌ها نباید به گونه‌ای که مانع خدمت رسانی دولت می‌شود، ادامه پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر این که همه باید تلاش کنند دولت موفق باشد گفت: موفقیت دولت به نفع مردم و انسجام نظام است و ما امیدواریم در دولت سیزدهم همدلی وجود داشته باشد.

واعظی درباره آینده برجام در دولت سیزدهم گفت: باید وزارت خارجه دولت سیزدهم شکل بگیرد و سیاست خارجی آن اعلام شود و پس از آن قضاوت کرد؛ ما تلاش کردیم در دولت خودمان تحریم برداشته شود، ما تحریم را برای مردم و معیشت آن‌ها مضر می‌دانیم و فکر می‌کنیم باید تحریم برداشته شود.

وی درباره خودروهای معطل مانده در گمرک اظهار داشت: در جریان ریز این خودروها نیستم، اما به هر حال سیاست دولت ما این بوده است که هم کالای اساسی و هر کالای دیگری که وارد کشور می‌شود چه با پول بیت المال باشد و چه با پول بخش خصوصی، باید در جامعه مورد استفاده قرار گیرد مگر این که طبق قانون موانعی وجود داشته باشد که آن‌ها باید مرتفع شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که مهمترین کار این دولت را چه می‌دانید و چه کاری را دوست داشتید انجام بدهید و نشد؟ گفت: بزرگترین کار این بود که در سه سال و نیم گذشته دولت آمریکا از همه نفوذ و قدرتش در داخل و خارج استفاده کرد تا یک بهم ریختگی در داخل ایران به لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی به وجود بیاورد و مردم را در مقابل حکومت و نظام قرار دهد؛ هدفگذاری آن‌ها فروپاشی نظام بود و بزرگترین کاری که انجام شد این بود که دولت به همراه مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب و همکاری قوای دیگر و نیروهای مسلح به کار بزرگی دست زدند که نظام ما مستحکم‌تر از گذشته ماند و همه هدفگذاری‌های اصلی آمریکا خنثی شد و شکست خورد.

وی با اشاره به این که دشمن توانست گرفتاری‌های اقتصادی برای مردم به وجود بیاورد افزود:، اما مردم ما استقامت کردند و آن چه که مهم است این است که مسئولین دولت آمریکا از رئیس جمهور تا وزراء اعلام کرده اند سیاست ترامپ درقبال ایران شکست خورده و به نظر من این مهمترین کار است.

واعظی ادامه داد: درباره کارهایی که می‌خواستیم انجام دهیم، برخی که مربوط به داخل کشور بود را برنامه ریزی کردیم و انجام دادیم و البته ممکن است برخی به دلیل تحریم و فشار به تاخیر افتاد؛ برخی از کارها هم که نیاز به تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی داشت با مانع روبرو شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از مواردی که نگران آن هستیم این است که در رابطه با کالای اساسی معیشت مردم و گرانی‌ها خیلی تلاش کردیم جلسات متعددی گذاشتیم و برنامه ریزی کردیم که قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا گران نشود، اما متاسفانه به دلیل جنگ روانی، جنگ اقتصادی و فشارهای بین المللی و خشکسالی در داخل ایران و جهان به آن نرسیدیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره توصیه‌ای به دولت آینده گفت: توصیه ام این است که از تجربیات دولت‌های گذشته استفاده کند و استفاده از مشاوره و تجربه صاحب نظران و مسئولین به این معنا نیست که به آن‌ها پست یا شغل داده شود و تلاش کند با عزت هرچه سریعتر تحریم برداشته شود تا کشور روابط اقتصادی خارجی و هم روابط داخلی اش را براساس نرمال انجام دهد.

واعظی در پایان درباره برنامه ریزی خودش پس از دولت دوازدهم گفت: بعد از این همه سال‌های طولانی نیاز به استراحت و بازنشستگی داریم و به دانشگاه هم نمی‌روم.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha