۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
قاچاق لاستیک فرسوده خراسان جنوبی موضوعیت ندارد؛ پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه بازیافت تایر خوسف
رئیس سازمان صمت خراسان ‌جنوبی:

قاچاق لاستیک فرسوده خراسان جنوبی موضوعیت ندارد؛ پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه بازیافت تایر خوسف

بیرجند-رئیس سازمان صمت خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه قاچاق لاستیک فرسوده خراسان جنوبی موضوعیت ندارد، گفت: کارخانه بازیافت تایر در خوسف به بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

عباس جرجانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: موضوع قاچاق تایر فرسوده خراسان‌جنوبی نمی تواند موضوعیت داشته باشد چرا که به صورت طبیعی و براساس یک روال قانونی و با مشارکت در مزایده کارخانه لاستیک‌سازی خراسان‌جنوبی امکان خرید آن وجود دارد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ما در خراسان‌جنوبی یک واحد بازیافت لاستیک در بشرویه داریم که در یک بازه زمانی در راستای فروش محصول بازیافتی خود با مشکل رو به رو شده بود و یک کارخانه نیز در خوسف در حال راه‌اندازی است.

جرجانی با اشاره به اینکه کارخانه بازیافت لاستیک در خوسف بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه‌داد: امیدواریم با راه‌اندازی این کارخانه یک گام دیگر به سمت فرآوری این محصول سودآور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امکان مشارکت همگان در مزایده کارخانه لاستیک‌سازی بیرجند فراهم است، گفت: ما نمی‌توانیم کارخانه را مجبور به فروش به کارخانه‌های بازیافت لاستیک داخل استان کنیم چون در مزایده دو شرط برنده شدن در مناقصه و خرید با بالاترین قیمت مطرح می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی اظهارکرد: البته این نکته را مطرح کرده‌ایم که در شرایط مساوی یعنی قیمت‌های یکسان در مزایده، کارخانه بازیافت داخل استان در اولویت قرار دارد.

جرجانی با اشاره به اینکه به طور کلی خراسان‌جنوبی پتانسیل بسیار خوبی برای بحث ورود به بازیافت تایر داشته و به طور کلی بازیافت ضایعات سودآوری دارد، گفت: ما طرحی داشتیم که براساس آن تایر بازیافتی کشور افغانستان را وارد خراسان جنوبی کنیم و در داخل استان بازیافت کنیم.

وی اظهارکرد: اما مسئله این جا است که پاکستانی‌ها با قیمت بالاتری خریداری کردند و نتوانستیم این طرح را اجرا کنیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha