۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
بسته شدن بازار ترکمنستان لطمه بزرگی به کشاورزی گلستان وارد کرد
نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان:

بسته شدن بازار ترکمنستان لطمه بزرگی به کشاورزی گلستان وارد کرد

گرگان- یوسفی، نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: بازار ترکمنستان فرصت طلایی برای کشاورزان استان است و بسته شدن این بازار لطمه ای بزرگی به کشاورزی وارد کرد.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در همه  جای دنیا دولت ها با توجه به اینکه کشاورزان تامین کننده امنیت غذایی آن کشور هستند حمایت های ویژه ای از این قشر دارند اما در کشور ما به جای اینکه به کشاورزان یارانه دهند دولت از کشاورزان یارانه می گیرد.

وی افزود: همه کشورها در مقاطعی دچار بحران می شوند اما از امنیت غذایی مردم دفاع می کنند و اجازه نمی دهند که سفره های مردم هر روز کوچک و کوچک تر شود.

یوسفی ادامه داد: امسال با تلاش های فراوان موفق شدیم دولت را متقاعد کنیم گندم را از کیلویی چهار هزار تومان به کیلویی پنج هزار تومان از کشاورز خریداری کند در حالی که واردات این محصول در حال حاضر نزدیک به هفت هزار تومان برای دولت تمام می شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی و موانع زدایی نام گذاری شده، تصریح کرد: ما انتظار داشتیم در این سال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری دولت نگاه ویژه تری به کشاورزی داشته باشد.

وی افزود: آیا در حال حاضر که کشاورزان با بحران خشکسالی مواجه هستند دولت نباید به داد کشاورز برسد؟ این قشر در تهیه کود، بذر، سم و هزینه های کشاورزی دچار مشکلات فراوان هستند.

وی افزود: دولت می تواند با در اختیار قرار دادن بخشی از نیازهای کشاورزان به صورت یارانه ای به این قشر کمک کند. چرا تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزان وجود ندارد؟ اگر کشاورزان با توجه به مشکلات مالی نتوانند از پس هزینه های کشت محصولات خود برآیند این مسئله لطمه بزرگی به کشور وارد خواهد کرد.

یوسفی ادامه داد: امسال سیب زمینی کاران گلستانی خسارت زیادی را متحمل شدند چرا که بازار برزگ کشور ترکمنستان را به دلیل کرونا از دست داده ایم، بازار ترکمنستان برای گلستان فرصت طلایی بوده است و بسته بودن این بازار لطمه ای بزرگ به محصولات کشاورزی وارد کرده است.

وی تاکید کرد: به کشاورزی استان لطمه سنگینی وارد شده است و دولت باید به عنوان حامی بخش این قشر ورود پیدا کند تا سال آینده بتوانیم شاهد تحول در این عرصه باشیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha