کوچ ۵۰۰ هزار ماینر ارز رمز چینی به پاراگوئه| ماینرها به دنبال برق در آمریکای جنوبی
گزارش بازار از آخرین وضعیت ماینرهای دربدر

کوچ ۵۰۰ هزار ماینر ارز رمز چینی به پاراگوئه| ماینرها به دنبال برق در آمریکای جنوبی

بیش از ۵۰۰ هزار ماینر چینی تجهیزات استخراج رمز ارز خود را به پاراگوئه انتقال می دهند؛ این تصمیمات در پی اعمال قوانین سختگیرانه چین در خصوص استخراج رمز ارزها اتخاذ شده اند.

 گروه اقتصاد دیجیتال؛ بازار: بیش از هشت هزار مزرعه استخراج بیت کوین مراکز انجام فعالیت خود در زمینه رمزارز">رمزارز را به حالت تعلیق در آورده اند و به دنبال مقاصد دیگری جهت ادامه فعالیت خود می باشند. به گزارش دیلی نیوز، تصمیمات این مانیرها تحت تاثیر قوانین جدید چین اتخاذ شده اند که طی یک بیانیه در ابتدای سال جاری تمامی فعالیت های استخراج رمز ارز مشمول قوانین سخت گیرانه چین شد و تا به اکنون بهبودی در این شرایط حاصل نشده است.

کشور پاراگوئه اولین مقصد مد نظر برای این نقل وانتقالات خواهد بود و در صورت موفقیت آمیز بودن این فرایند کشور ثالثی نیز وارد مجموعه خواهد شد  هرم استخراج ماینرهای چینی تکمیل خواهد شد. البته کارشناسان معتقدند این تغییرات بسیار بنیادی خواهند بود و طی یک پروسه چندین ساله اجرایی خواهد شد و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در پاراگوئه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت

 دلیل اصلی ممنوعیت بیت کوین در برخی موسسات دولتی و بانکی چین، تمایل این کشور به کنترل شدید سرمایه در گردش است که با هدف جلوگیری از خروج ثروت از چین به سایر کشورها انجام می شود. اگرچه این سیاست با ماهیت کارکرد بیت کوین در تضاد است اما این کشور همچنان بر ممنوعیت آن پافشاری می کند؛ در واقع، بانکهای چینی از نظر فنی قادر به ردیابی و اعمال محدودیت در معاملات رمزنگاری شده و هیچگونه مشکلاتی دامنگیر گردش سرمایه داخلی نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، کشور پاراگوئه اولین مقصد مد نظر برای این نقل و انتقالات خواهد بود و در صورت موفقیت آمیز بودن این فرایند کشور ثالثی نیز وارد مجموعه خواهد شد.  هرم استخراج ماینرهای چینی تکمیل خواهد شد. البته کارشناسان معتقدند این تغییرات بسیار بنیادی خواهند بود و طی یک پروسه چندین ساله اجرایی خواهد شد و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در پاراگوئه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

بنیتر ریکمن مدیر عامل مزرعه استخراج Digital Assets S.A  در این باره گفت: شرکت های زیادی از میزبانی ما استقبال نموده اند و تا به اکنون بیش از ۹۰ هزار دستگاه ماینینگ در کشور پاراگوئه نصب شده اند و پیش بینی می شود در طول چندین سال آینده شرکت های بیشتری برای انعقاد همکاری های مراجعه کنند.

گفتنی است، پاراگوئه از طریق سدهای برق‌آبی بیشترین سرانه تولید برق تجدیدپذیر را دارد. دو سد بزرگ برق‌آبی این کشور در ایتایپو و یاسیرتا واقع شده که هر دو می‌توانند حدود ۸۵۰۰ مگاوات برق تولید کنند، ولی پاراگوئه فقط کمتر از نیمی از این رقم را مصرف می‌کند و از روش های مصرفی صنعتی و غیر صنعتی استقبال می کند

وی دلایل متعددی را برای علاقمندی ماینرهای چینی اعلام عنوان کرد که از آن جمله می توان به انرژی مازاد تولید شده در این کشور اشاره کرد که چیزی حدود ۵۵۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر بلامصرف است و می توانند وارد چرخه اقتصادی و پول سازی کشور شود. لازم به ذکر است کشور پاراگوئه تمامی برق مصرفی خود را ا انرژی آبی تامین می کند و بخشی از این مهم را به سایر کشور های همسایه از جمله آرژانتین و برزیل نیز انتقال می هد.

گفتنی است، پاراگوئه از طریق سدهای برق‌آبی بیشترین سرانه تولید برق تجدیدپذیر را دارد. دو سد بزرگ برق‌آبی این کشور در ایتایپو و یاسیرتا واقع شده که هر دو می‌توانند حدود ۸۵۰۰ مگاوات برق تولید کنند، ولی پاراگوئه فقط کمتر از نیمی از این رقم را مصرف می‌کند و از روش های مصرفی صنعتی و غیر صنعتی استقبال می کند.

اما آنچه آینده این نقل و انتقالات را در هاله ای از ابهام قرار داده است تصمیمات دوپهلو چین در خصوص رمز ارزهاست؛ چرا که  علی رغم احتیاط زیادی که چین در استفاده و رواج ارز دیجیتال بیت کوین دارد، اما این کشور با ۶۵ درصد  سهم استخراج جهانی، همچنان از ارزهای دیجیتالی برای تضعیف و تهدید دلار آمریکا استفاده می کنند

ریکمن در ادامه افزود: پاراگوئه با توجه به چنین انرژی تولیدی مازادی می‌تواند خانه خوبی برای ماینرهای چینی باشد چرا که تولید حدود ۶۰۰۰ مگاوات برق در چین متوقف شده و این رقم تقریبا برابر ۵۵۰۰ مگاوات انرژی مازادی است که در اختیار پاراگوئه قرار دارد.

اما آنچه آینده این نقل و انتقالات را در هاله ای از ابهام قرار داده است تصمیمات دوپهلو چین در خصوص رمز ارزهاست؛ چرا که  علی رغم احتیاط زیادی که چین در استفاده و رواج ارز دیجیتال بیت کوین دارد، اما این کشور با ۶۵% درصد  سهم استخراج جهانی، همچنان از ارزهای دیجیتالی برای تضعیف و تهدید دلار آمریکا استفاده می کنند.

گفتنی است: در نتیجه سرکوب مقامات چینی در عملیات استخراج و مراکز داده اختصاص داده شده به تولید بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه، موجی از جابجایی ها از پکن به سایر کشورها حتی  به واشنگتن و نیویورک آغاز شده است، اما در ایالات متحده، هزینه های تولید و تجارت این مدل مانند چین نخواهد بود، جایی که برق گران است و اجاره انبارهای مرکز داده نیز زیاد است. لذا مقاصدی مانند قزاقستان  و کشورهای امریکای  جنوبی که  تولید برق آنها با استفاده از آلودگی کمتری محقق می شود  برای  ماینرهای چینی جذب است. 

کد خبر: ۱۰۱٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha