۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
نامه نگاری «زنگنه» درباره طرح خط لوله گوره-جاسک

نامه نگاری «زنگنه» درباره طرح خط لوله گوره-جاسک

زنگنه، وزیر نفت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت ملی نفت نکاتی را برای ممانعت از معطلی و کندی کار در طرح گوره - جاسک با توجه به تغییر و تحول دولت اعلام کرد.

به گزارش بازار، متن نامه بیژن زنگنه خطاب به مسعود کرباسیان به این شرح است:

«اکنون که بحمدالله طرح عظیم خط لوله گوره جاسک و مرحله نخست تاسیسات مرتبط با آن به بهره‌برداری رسیده و صادرات نفت از سواحل مکران نیز به صورت رسمی با دستور ریاست محترم جمهوری در مراسم پنجشنبه ۳۱ تیرماه آغاز شده است، ضمن تبریک این موفقیت بزرگی به جنابعالی و همه همکاران دست‌اندرکار طرح و تشکر مجدد از همه، لازم می‌داند که در ادامه کار، برای اینکه این طرح در مراحل تغییر و تحول دولت، گرفتار کندی و معطلی نشود، توجه جنابعالی و همه همکاران مرتبط را به نکات زیر جلب کند:

۱) برای چهار پمپ راه‌اندازی شده در تلمبه‌خانه شماره ۲ مراحل FAC و PAC انجام شود.

۲) تا پایان شهریورماه، پانچ‌های باقیمانده کلاس B و C خط لوله، تلمبه‌خانه شماره ۲ و دیگر تأسیسات راه‌اندازی شده توسط پیمانکاران تحت مدیریت شرکت متن/شرکت نفت و گاز پارس برطرف شود. در هر حال طبق رویه‌های جاری صنعت نفت، خط لوله و تأسیسات خشکی برای بهره‌برداری به شرکت خطوط لوله تحویل خواهد شد.

۳) برای ماه‌های مرداد و شهریور با همکاری امور بین‌الملل/نیکو، نفت و گاز پارس، پایانه‌ها، اداره کل نظارت بر صادرات و شرکت ملی نفتکش به نحوی برنامه‌ریزی شود که به طور متوسط درهر ماه دست کم ۵ میلیون بشکه نفت خام از پایانه مکران صادر شود.

۴) طبق برنامه، پیگیری مستمر شود که تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ پروژه‌های زیر به بهره‌برداری برسد و در نتیجه آن‌ها ظرفیت صادراتی به ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد:

-راه‌اندازی چهار دستگاه پمپ در تلمبه خانه شماره چهار

-نصب و راه‌اندازی دومین گوی شناور (SPM)

-بهره‌برداری از دو مخزن ذخیره در پایانه مکران (در دست ساخت توسط شرکت پترو امید آسیا)

۵) ادامه پیگیری برای تحقق دیگر موارد، طبق زمان‌بندی مورد توافق، تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ (مطابق متن پیوست که به امضای مدیران ذیربط رسیده)

۶) اتصال خط لوله گوره - جاسک به پالایشگاه بندرعباس برای تبادل عملیاتی نیز همانگونه که از ابتدا مورد توجه بود، باید مجددا در دستور کار قرار گرفته و خط لوله ارتباطی برای رفت و برگشت نفت، طراحی شده و پس از طی مراحل لازم، اجرا بشود.

۷) علاوه بر موارد بالا، با توجه به پیشنهاد دریافت شده، موضوع تأمین نفت خام خوراک پالایشگاه بندرعباس از پایانه مکران به جای خارک نیز مورد بررسی قرار گرفته و تا تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱۲، گزارش توجیه اقتصادی آن با همکاری شرکت ملی نفتکش و مدیریت شرکت پالایش و پخش تهیه و ارائه شود.»

کد خبر: ۱۰۱٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha