۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
بررسی نمودار فروش دیران؛ استقبال بازار از کپسول ایران دارو در تابستان
بازار بررسی می‌کند؛

بررسی نمودار فروش دیران؛ استقبال بازار از کپسول ایران دارو در تابستان

شرکت ایران دارو در مجموع در تیر ماه سال جاری حدود ۲۰ درصد رشد نسبت به میانگین فصل بهار داشته است این در حالی است که در برخی از محصولات با کاهش نرخ فروش مواجه بوده است.

بازار؛ گروه بورس: آخرین گزارش فروش شرکت ایران دارو، که به صورت ماهانه در سامانه کدال منتشر شده نشان می‌دهد این شرکت تا پایان تیر ماه ۶۰ میلیون عدد از محصولات تولیدی خود را، در مجموع به مبلغ حدود ۲۷ میلیارد تومان به فروش رسانده است که نسبت به مجموع فروش بهار نزدیک ۲۰ درصد رشد را در ابتدای فصل تابستان نشان می دهد.

تعداد فروش محصولات این شرکت در دوره یک ماهه خرداد ماه ۵۰ میلیون عدد با مجموع مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بوده که این دو عدد در اردیبهشت ماه به ترتیب ۵۳ میلیون عدد با مجموع مبلغ ۲۴ میلیارد تومان بوده است، که دلیل این کاهش را می‌توان در کاهش فروش و همچنین کاهش نرخ فروش در برخی از محصولات طی یک ماه پیدا کرد.

در فرودین ماه سال جاری این شرکت حدود ۴۵ میلیون عدد محصول در مجموع با مبلغ ۱۸ میلیارد تومان فروخته است که از نظر تعداد فروش نسبت به دوره یک ماه اسفند ماه حدود ۳ میلیون بیشتر فروخته است اما از نظر مبلغی با کاهش روبه رو بوده است که دلیل آن کاهش  تعداد فروش در برخی از محصولات با نرخ فروش بالا بوده است.

پودر، لوسیون و اسپری، شربت، پماد و کرم و ژل، قرص و کپسول محصولاتی هستند که این شرکت در دوره مالی خود به فروش رسانده است که در جداول زیر میزان تولید، فروش و نرخ فروش آن را به ترتیب در طول ۴ ماه اخیر مشاهده می‌کنید.

در مجموع این شرکت توانسته از نظر میزان فروش و همچنین مبلغ فروش(جمع درآمد حاصل از فروش محصولات) در تیر ماه نسبت به میانگین فصل بهار حدود ۲۰ درصد رشد کند

کپسولی که شرکت ایران دارو را سودآور کرد
در جدول زیر میزان تولیدات محصولات مختلف به تفکیک ماه آورده شده که بر اساس آن تعداد و میزان فروش پودر تولید شده در این شرکت در اردیبهشت روند صعودی داشته اما در خرداد و تیر ماه از میزان تولید و فروش آن کاسته شده، در حالی که نرخ فروش این محصول به صورت نوسانی بوده،  در خرداد ماه به یکباره نرخ فروش این محصول حدود ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است. که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله افزایش تقاضای بازار، افزایش نرخ مواد اولیه و مواردی از این دست باشد.

تعداد فروش محصول لوسیون و اسپری این شرکت در فصل بهار وضعیت خوبی داشته اما به یکباره در تیر ماه تعداد فروش این شرکت با وجود تولید ۱۳۷ هزار عددی به ۵۳ هزار عدد می‌رسد و از نظر نرخ فروش روند کاهش نسبت به کل فصل بهار داشته است.

شرکت ایران دارو در ماه اول تابستان بیش از ۳۰ میلیون فروش کپسول داشته که این عدد نسبت به میانگین فروش فصل بهار تقریبا دو برابر شده، علاوه بر آن نرخ فروش این محصول در تیر ماه حدود  بیش از ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نمودار فروش دیران؛ استقبال <a class=بازار از کپسول تولید ایران دارو در تابستان" height="197" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/07/31/4/84667.jpg" width="552" />

نمودار فروش دیران؛ استقبال <a class=بازار از کپسول تولید ایران دارو در تابستان" height="126" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/07/31/4/84668.jpg" width="600" />

در میزان فروش قرص در تیرماه چندان تغییری نسبت به میانگین فروش تعداد این محصول نکرده است اما از نظر نرخ فروش روند کاهش داشته است.

نرخ فروش در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نرخی است هر واحد از یک محصول به آن نرخ فروخته شده است و مبلغ فروش هم تعداد فروش انجام شده با نرخ فروش اعلامی. نرخ فروش نسبت به تغییرات آن در همان سال سنجیده می شود و در هر فصل باید تغییرات پیش گفته در نرخ فروش شرکت نسبت به فصل گذشته  وجود داشته باشد.

رشد ۲۰ درصدی در ابتدای فصل تابستان
در مجموع این شرکت توانسته از نظر میزان فروش و همچنین مبلغ فروش(جمع درآمد حاصل از فروش محصولات) در تیر ماه نسبت به میانگین فصل بهار حدود ۲۰ درصد رشد کند که بیشتر ان هم ناشی از افزایش فروش و نرخ فروش محصول کپسول بوده است.

وضعیت این شرکت از نظر میزان فروش و مبلغ فروش، از ابتدای سال مالی گذشته تا ۳۰ اسفند ماه سال ۹۹، به ترتیب ۱۶۴ میلیون عدد با مبلغ ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

شرکت ایران دارو با نماد دیران با میانگین حجم ماهانه  ۶ میلیون واحد، سهام شناوری ۴۵ درصد، نسبت پی به ای  19.34(پی به ای گروه۱۳.۳۶)، تعداد ۸۸۰ میلیون سهم و آخرین قیمت معاملاتی ۱۶.۴۶۰ ریال در تابلوی بورس ثبت شده است.

شاخص کل بورس در روز شنبه ۸ مرداد ماه با رشد ۳۴ هزار واحدی، به یک میلیون ۳۵۱ هزار واحد رسید و هم زمان با ان شاخص کل هم وزن هم با ۴ هزار ۱۷۸ واحد به ۴۰۰ هزار واحد خود را رساند.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha