۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
طلا در مرز ۱۸۲۰ دلار قرار گرفت
گزارش اقتصادی امریکا بازار طلا را آرام کرد؛

طلا در مرز ۱۸۲۰ دلار قرار گرفت

در اخرین روز کاری این هفته قیمت طلا در بازار جهانی در مرز ۱۸۲۰ دلار قرار گرفت که دلیل ان را می توان انتشار گزارش اقتصادی در مورد تورم ۳.۵ درصد در این کشور در ماه ژوین دانست.

بازار؛ گروه بین الملل: به گزارش فارکس دیلی در اخرین روز ماه جولای سال ۲۰۲۱ قیمت طلا در بازار جهانی به حدود ۱۸۲۰ دلار رسید. دلیل افت قیمت طلا در این روز را می توان انتشار گزارش اقتصادی امریکا دانست که نشان داد نرخ تورم در این کشور با نرخ کمتر از براوردهای قبلی رشد کرده است و میزان هزینه های مصرفی مردم هم با افزایش همراه بود.

طبق گزارش دولت امریکا شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوین ۳.۵ درصد نسبت به سال قبل از ان رشد کرد در حالیکه انتظار می رفت این شاخص با افزایش ۳.۷ درصدی همراه باشد. از طرف دیگر نرخ رشد ماهانه شاخص در ششمین ماه سال جاری میلادی برابر با ۰.۴ درصد بود که ۰.۲ درصد از براوردهای قبلی کمتر بود.

بر مبنای این گزارش میزان هزینه های مصرفی شخصی در امریکا در ماه ژوین ۰.۵ درصد نسبت به ماه قبل از ان رشد کرد در حالیکه در ماه می همین سال امریکا شاهد افت ۰.۶ درصدی این شاخص بود.

رشد هزینه های مصرفی در نتیجه رشد اشتغال در امریکا اتفاق افتاد. فارکس دیلی در گزارش خود با اشاره به این مطلب که در ماه ژوین تورم در امریکا رشد کرد نوشت: «رشد تورم در امریکا کمتر از پیش بینی های قبلی بود و تاثیری روی میزان مصرف مردم نداشت. این نشان می دهد که نظر فدرال رزرو امریکا در مورد عدم نگرانی برای اقتصاد و تحت کنترل بودن تورم، نظری کاملا درست است.»

کد خبر: ۱۰۱٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha