۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
کنترل تورم؛ اولویت مجلس ‌در دوره دولت جدید
نایب رئیس فراکسیون راهبردی مجلس مطرح کرد

کنترل تورم؛ اولویت مجلس ‌در دوره دولت جدید

میرتاج الدینی، نایب رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل تورم اولویت مجلس در دوره فعالیت دولت سیزدهم خواهد بود.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار داشت: نظام بانکی یکی از طرح‌های مهم و تخصصی برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا به شمار می‌رود و کنترل تورم یکی از اولویت‌های مجلس است که در دولت سیزدهم باید به آن توجه شود.

وی افزود:برای به وجود آمدن استقلال برای بانک مرکزی نیز موافقت و مخالفت‌های بسیاری صورت گرفته و برخی‌ها تصور دارند استقلال نظام بانکی فعالیت دولت را محدود می‌کند و معتقدند دولت باید منابع همه بانک‌ها را تامین کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت باید تا ۶۰ درصد منابع بانکی را به سمت تولید هدایت کند و در این بین بانک مرکزی و دولت تعارض دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید بر کنترل تورم ادامه داد:بر اساس تحلیل برخی از کارشناسان اقتصادی اعمال فشارها بر روی تورم همچون فنری جمع شده است که پس از آزاد شدن، تورم سنگین دیگری را در آینده رقم خواهد زد

میرتاج‌الدینی افزود:کنترل حجم نقدینگی در کشور خود سیاست ضد تورمی است و یکی از اهداف اصلی مجلس طرحی است که حجم نقدینگی بیش از دوره کنونی نشود.

وی تصریح کرد: اگر به خوبی از تولید حمایت کنیم عرضه در بازار رونق می‌گیرد و به کنترل تورم منتهی می‌شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha