۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
عسل مازندران برندسازی نشد/ ضعف در بسته بندی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

عسل مازندران برندسازی نشد/ ضعف در بسته بندی

آمل- عمرانی، تولیدکننده عسل و فعال در صنعت زنبورداری با اشاره به اینکه عسل باکیفیت در استان تولید می شود، نبود برندسازی و ضعف در بسته بندی را از مشکلات این صنعت بیان کرد.

محمد عمرانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران مهد زنبور عسل به شمار می رود، اظهار داشت: وجود گونه های گیاهی متنوع، کیفیت تولید عسل را در استان با سایر مناطق متمایز کرده است.

وی با عنوان اینکه پوشش گیاهی مازندران از آویشن، خرگوشک، سریشک، واریجه و سایر گیاهان پوشیده شده است، افزود: تولید عسل در مناطق مختلف استان انجام می شود.

وی شمار زنبورستان های استان را هفت هزار و ۱۸۸ واحد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۳۸ هزار کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد و به تولید محصول مشغول هستند.

این عضو اتحادیه زنبورداران مازندران با اشاره به اینکه صنعت تولید عسل در استان با مشکلاتی از جمله نبود برند مناسب و بسته بندی روبرو است، گفت: در حال حاضر بیشترین سود از فعالیت زنبورداری را واسطه ها به جیب می زنند.

وی با عنوان اینکه پوشش گیاهی مانند آویشن و واریجه سبب تولید عسلی با کیفیت خاص در مازندران می شود، افزود: این درحالیست که از نظر بسته بندی و برندسازی دارای ضعف و مشکل هستیم.

وی با اظهار اینکه ۸۵ درصد گرده افشانی گیاهان زارعی و دارویی با زنبور گره خورده است، از مسئولان خواست تا در زمینه برندسازی تولید عسل در استان برنامه ریزی داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha