۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
تولید یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن ورق گرم و بیش  از ۶۰۰ تن میلگرد
طی دوماهه اول سال رقم خورد؛

تولید یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن ورق گرم و بیش از ۶۰۰ تن میلگرد

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: در دو ماهه نخست سال جاری در مجموع یک میلیون و ۲۵۶ هزار ۵۴۶ تن ورق گرم در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید شده است.

بازار؛ گروه صنعت: آمارهای ایمیدرو نشان می دهد که در اردیبشهت ماه سال جاری ۶۴۰ هزار و ۸۹۷ تن ورق گرم در مجتمع های فولاد سازی کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

همچنین در اردیبشهت ماه سال جاری ۳۱۱ هزار و ۳۵۸ تن میلگرد در کشور تولید شد که با احتساب آن در مجموع تولید میلگرد در دو ماهه نخست سال جاری در کشور، به ۶۰۷ هزار و ۳۱۷ تن رسید.

در دومین ماه سال جاری ۶۹ هزار و ۸۷۷ تن تیر آهن تولید شد و در مجموع فروردین و اردیبشهت ماه سال جاری مجموع تولید تیر آهن در مجتمع های فولاد سازی به ۱۵۵ هزار و ۹۷۲ تن افزایش یافت.

میزان تولید ورق عریض در اردیبهشت ماه سال جاری به ۷۴ هزار و ۲۸۰ تن رسید و در مجموع در دو ماهه نخست امسال، میزان تولید ورق عریض فولادی در کشور معادل ۱۵۱ هزار و ۲۰۶ بود.

در دو ماهه نخست امسال میزان تولید شمش کالایی در مجمتع های فولاد سازی کشور ۱۲۲ هزار و ۲۸۰ تن بود و در اردیبهشت سال جاری تولید این محصول فولادی در کشور، به ۶۵ هزار و ۸۲۱ تن رسید.

تولید گالوانیزه نیز در اردیبهشت ماه سال جاری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۶۲ تن رسید و با احتساب تولید اردیبهشت ماه، مجموع تولید این محصول فولادی در دو ماهه امسال به ۴۸  هزار و ۳۱۸ تن رسید.

آمارها نشان می دهد که در این مدت میزان تولید میلگرد آلیاژی در کشور به ۴۹ هزار و ۶۶۴ تن رسید و مجموع تولید این محصول در اریبشهت ماه سال جاری نیز ۲۴ هزار و ۸۳۱ تن بود.

در اردیبشهت ماه سال جاری ۲۲ هزار و ۶۲۷ تن کلاف در مجتمع های فولادسازی کشور تولید شد و با احتساب این میزان تولید کلاف، مجموع تولید این محصول در دو ماهه نخست امسال در کشور به ۴۴ هزار و ۱۴۳ تن رسید.

همچنین طبق آمار ذوب آهن اصفهان در اردیبهشت ماه سال جاری ۷ هزار و ۴۰۰ تن ریل در این مجتمع فولاد سازی کشور تولید شد و با احتساب این میزان تولید مجموع ریل ملی تولیدی در کشور در دو ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن بود.

در اردیبهشت ماه سال جاری 4 هزار و 777 تن چهارگوش در مجتمع های فولادی کشور تولید شد و با احتساب تولید اریبهشت ماه مجموع تولید این محصول فولادی به ۸ هزار و ۶۹۵ تن و مجموع تولید تسمه فولادی به ۵ هزار و ۴۲۸ تن  و لوله به ۲ هزار و ۲۵۷ تن رسید.

تولید ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار تن اسلب فولادی 
در دو ماهه نخست امسال در مجموع ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰ تن اسلب در کشور تولید شده و میزان تولید بیلت فولادی در مجتمع های فولاد سازی کشور یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۵۴ تن بود.

در این مدت بیش از ۵۵۴ هزار و ۳۸۰ تن بلوم در کشور تولید شد و میزان تولید بیلت آلیاژی مهندسی نیز در فولادسازی های کشور  به ۴۸ هزار و ۷۱۳ تن رسید.

در دو ماهه نخست سال جاری در مجتمع های فولاد سازی کشور در مجموع ۳۲ هزار و ۱۴۱ تن بلوم آلیاژی و بیش از ۸ هزار و ۳۰۹ تن اینکات تولید شده است.

همچنین در اردیبشهت ماه سال جاری در مجموع ۴ هزار و ۶۸۰ تن اینکات، ۱۷ هزار و ۷۱ تن بلوم آلیاژی، ۲۶ هزار و ۳۶۰ تن بیلت آلیاژی مهندسی، ۲۶۴ هزار و ۳۸ تن بلوم، ۷۲۲ هزار و ۴۴۶ تن بیلت فولادی و یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۳۹۰ تن نیز اسلب در کشور تولید شده است.

میزان تولید محصولات آلومینیومی در کشور ۲ ماهه امسال 
بر اساس گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دو ماهه نخست امسال ۱۶۹ هزار و ۱۱۸ تن بوکسیت آلومینیوم و ۶۴ هزا و ۷۲۷ تن نیز هیدرات آلومینیم در کشورمان تولید شده است.

در این مدت تولید پودر آلومینیم به ۲۸ هزار و ۱۶۰ تن، تولید آهک به ۲۸ هزار و ۳۴۰ تن و بیلت آلومینیمی به یک هزار و ۲۶۷ تن رسید.

آمارها نشان می دهد که در اردیبهشت ماه سال جاری ۹۴ هزار و ۸۸۱ تن بوکسیت، ۳۲ هزار و ۱۶۶ تن هیدرات آلومینیم، ۱۸ هزار و ۹۲۱ تن پودر آلومینیم، ۱۴ هزار و ۵۶۴ تن آهک و ۷۰۷ تن بیلت آلومینیم در واحدهای آلومینیم سازی کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

میزان تولید محصولات مس در شرکت صنایع مس ایران 
در دو ماهه نخست امسال در مجموع ۲۱۴ هزار ۸۵۴ تن کنسانتره مس و ۶۲ هزار و ۳۲۵ هزار تن آند در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است.

همچنین در این مدت ۴۹ هزار و ۹۸۹ تن کاتد، ۹۵۲ تن کنسانتره مولبیدن و ۳۹۱ تن مولبیدن در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است.

در این مدت تولید لجن محتوی طلا و نقره نیز به ۱۴۱ تن رسید و میزان تولید اکسید مولبیدن نیز به بیش از ۱۹۵ هزار تن بود.

در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در مجموع  هزار و ۴۸۷ تن ۴۸۷ تن کنسانتره مس و ۳۳ هزار و ۲۸۶ تن آند در کشور تولید شده است.

همچنین طبق آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو در این ماه در مجموع ۲۵ هزار و ۳۷۳ تن کاتد، ک ۴۸۴ تن کنستانتره مولبیدن  و ۱۷۹ تن مولبیدن در کشور تولید شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ تن اکسید مولبیدن و بیش از ۷۶ تن لجن محتوی طلا و نقره در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha