۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی
با موافقت نمایندگان تصویب شد؛

بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی

نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین»، با ۱۲۰ رأی موافق موافقت کردند.

سید غنی نظری در مخالفت با بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: طرح هایی در مجلس مطرح می شوند که اولویت دار نیستند، بلکه اولویت ایجاد اشتغال، حل مشکل مسکن و این دست از مشکلات است. اینکه گفته شود ساخت و ساز مسکن مشکل دارد و به تفکیک وزارتخانه منجر شود تا این موضوع حل شود، بی فایده است و هیچ سودی ندارد.

وی ادامه داد: اگر این کار انجام شود، دولت جدید به جای ساخت و ساز باید به دنبال میز و صندلی و ساختمان و امور استخدامی و... باشد. بنابراین اکنون وقت این کار نیست و حل مشکل مسکن بستگی به مدیریت دارد، لذا مشکل فعلی مدیریت است نه ساختار.

در ادامه معین الدین سعیدی در موافقت با بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» گفت: انتزاع این دو وزارتخانه یک ضرورت انکارناپذیر است، اکنون با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، نتوانستیم در بحث مسکن به چشم انداز برنامه پنجم و ششم توسعه برسیم، چرا که قرار بود سالی یک میلیون مسکن تولید کنیم، اما الان از ۳۰۰ هزار واحد بالاتر نرفته است.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل، بیشترین تصادفات منجر به فوت را در تمام دنیا داریم. بنابراین چنین مسئله ای نشان می دهد که اقدامات در حوزه حمل و نقل جاده ای در شأن مردم نبوده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha