۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
 ثبات قیمت لازمه صادرات است/ نبود زیرساخت‌های مناسب
صادرکننده نمونه مازندران:

ثبات قیمت لازمه صادرات است/ نبود زیرساخت‌های مناسب

ساری- خلیلی، صادرکننده نمونه مازندرانی با بیان اینکه برای صادرات نمی‌توان هر روز و هر لحظه یک قیمت اعلام کرد، ثبات قیمت را از جمله ملزومات برای توسعه صادرات بیان کرد.

مریم نصیری خلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه صادرات با کنار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل شامل تامین، تولید و استانداردسازی می‌شود، افزود: هر یک از شاخه‌ها از جمله تامین مواد اولیه قوانین خاص خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه برخی مواد اولیه وارداتی بوده و برخی در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت: دسترسی به مواد اولیه در برخی مواقع دچار مشکلاتی می شود و مدیرانی که عجولانه تصمیماتی می گیرند، عواقبی برای صادرات ایجاد می کنند.

وی صدور بخشنامه های خلق الساعه و متضاد را از جمله موانع برشمرد و گفت: بخشنامه هایی که صادر می شود به جای درست کردن یک بخش، چند بخش دیگر را خراب و دچار مشکل می کنند.

نصیری خلیلی تاکید کرد: صادرات زمانی رخ می‌دهد که بخواهیم محصول نهایی را عرضه کنیم و تامین مواد اولیه، تولید، استانداردسازی و مجوزها و قوانین در این عرصه اهمیت زیادی دارد.

این بانوی نمونه بازرگان با اظهار اینکه بسیاری از کارخانه ها در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند، افزود: در حوزه محصولات کشاورزی با نوسانات شدید قیمت ها روبرو هستیم و برخی از این مشکلات به دلیل نامناسب بودن کاروان و ناوگان حمل ونقل رخ می دهد.

وی با اشاره به نامناسب بودن زیرساخت‌های حمل ونقل درباره راه اندازی کشتی های کانتینردار در بنادر استان اظهار داشت: راه اندازی این کشتی ها قطعا می تواند به فرایند صادرات کمک کند.

وی بروکراسی‌های پیچیده فراروی تولید و قوانین دست و پاگیر را از جمله موانع بیان کرد و گفت: قیمت ملزومات بسته بندی نیز رشد ۲۰ برابری داشته که از جمله چالش ها محسوب می شود.

نصیری خلیلی با تاکید براینکه برای صادرات نمی‌توان هر روز یک قیمت اعلام کرد، تصریح کرد: در صادرات یک قیمت را باید مبنا قرار داد و طبق آن کالا را عرضه کرد و اکنون تاجر مطمئن نیست بتواند با قرارداد و قیمت مبنا، کالای مورد نیاز را تامین و عرضه کند.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha