۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
بیت کوین به ۴۰ هزار دلار نزدیک شد؛ ۱۳ درصد امریکایی ها دربازار رمز ارزها فعالیت دارند
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار نزدیک شد؛ ۱۳ درصد امریکایی ها دربازار رمز ارزها فعالیت دارند

در روز چهارشنبه قیمت بیت کوین به مرز ۴۰ هزار دلار نزدیک شد و این بار دلیل رشد قیمت، نگرانی از کاهش عرضه به دلیل محدودیتهای وضع شده در کشور چین است.

بازار؛ گروه بین الملل: روز چهارشنبه ۲۸ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها بازهم روند افزایشی را تجربه کرد. در این روز قیمت بیت کوین با رشد بالغ بر ۸ درصدی به مرز ۴۰ هزار دلار رسید  و هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۲۹۰ دلار مبادله شد.

گزارشها نشان می دهد قیمت هر دوج کوین در این روز برابر با ۲۰ سنت و قیمت هر XRP برابر با ۶۴ سنت بود. عوامل مختلفی سبب رشد قیمت رمز ارزها شد ولی اصلی ترین و مهمترین عامل را می توان فشار کاهش عرضه در بازار دانست.

وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «این اولین بار طی سالهای اخیر است که کاهش عرضه زمینه را برای رشد قیمت فراهم کرده است. به نظر می رسد تاثیر محدودیتهای وضع شده در کشور چین روی فعالان بخش استخراج رمز ارزها در بازار نمایان شده است و این نگرانی وجود دارد که باعث افزایش فشار در این بازار شود.»

دولت چین اوایل سال جاری میلادی خبر از ممنوعیت فعالیت مزارع فعال در استخراج رمز ارز در کشور داد و در ماه گذشته رسما به برخورد با افرادی که در زمینه استخراج رمز ارز کار می کردند یا افرادی که در معاملات این بازار نقض داشتند، پرداخت. از انجا که چین یکی از بزرگترین کشورهای فعال در بازار رمز ارزها است، اختلال در فعالیت این کشور می تواند تاثیر زیادی در میان مدت و بلند مدت در بازار بگذارد.

 از طرف دیگر، کمیته بانکی سنای امریکا در روز گذشته جلسه ای برای بررسی بازار رمز ارزها ترتیب داد ولی در این جلسه بازار رمز ارزها به عنوان بازاری مخرب برای نظام بانکی امریکا معرفی شد.

سوال مهمی که در این جلسه مطرح شد این بود: «رمز ارزها به چه دردی می خورد؟ استفاده از رمزارزها چه مزیتی برای اقتصاد کشور دارد؟» این جلسه در رسانه های امریکایی بازتاب گسترده ای داشت ولی نتوانست جهت گیری قیمتها در بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار بدهد.

 سی ان بی سی هم  گزارشی در مورد وضعیت بازار رمز ارزها منتشر کرد و در این گزارش از سرمایه گذاری در این بازار به عنوان سیاستی برای ایجاد ثروت شخصی در بلند مدت نام برد.

در این گزارش ضمن اشاره به استقبال امریکایی ها از سرمایه گذاری در این حوزه ،آمده است: «در یک سال گذشته ۱۳ درصد از امریکایی ها در بازار رمز ارزها فعال بودند و انتظار می رود در سال پیش رو بالغ بر ۲۰ درصد در این بازار فعالیت کنند. این بازار بیشتر مورد استقبال جوانان است زیرا این گروه با دنیای تکنولوژی و تاثیراتی که می تواند در زندگی و کار ما ایجاد کند آشنا هستند.۷۰ درصد از فعالان امریکایی در بازار رمز ارزها را جوانان زیر ۴۰ سال تشکیل می دهند.»

بر مبنای این گزارش در سال گذشته ۲۴ درصد از امریکایی ها در بازار سهام فعالیت کرده بودند.

قیمت بیت کوین در یک سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. اواسط ماه اوریل سال جاری هر بیت کوین با قیمت ۶۳ هزار دلار فروخته شد ولی هم اکنون قیمت این رمز ارز در مرز ۴۰ هزار دلار قرار دارد. گزارشها نشان می دهد قیمت بیت کوین نسبت به ابتدای سال قبل ۳۰ درصد رشد کرده است.

کارشناسان بازار رمز ارزها به سرمایه گذاران در این بازار توصیه می کنند مبلغی در این بازار سرمایه گذاری کنند که در صورت زیان دیدن ،آسیب زیادی به شرایط مالی انها وارد نشود. آنها معتقدند بالغ بر ۵ درصد از پروتفولیوی هر فرد نباید به سرمایه گذاری در رمز ارزها اختصاص پیدا کند زیرا این سرمایه گذاری در زمره سرمایه گذاریهای با ریسک بسیار بالا محسوب می شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha