۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
بررسی گزارش عملکرد یکساله دیوان محاسبات کشور
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشریح کرد

بررسی گزارش عملکرد یکساله دیوان محاسبات کشور

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش عملکرد یکساله دیوان محاسبات کشور با حضور رئیس کل و معاونان دیوان در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضا، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: گزارش عملکرد یکساله دیوان محاسبات کشور با حضور بذرپاش رئیس کل و معاونان دیوان در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان بعد از استماع گزارش، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه بذرپاش توضیحاتی را در خصوص گزارش‌های نظارتی که دیوان محاسبات طی یکسال گذشته در محورهای مختلف قانونی تدوین و ارائه کرده بود، عنوان کرد، افزود: گزارش‌هایی درباره نحوه اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت، موضوع ترک فعل مسئولان، ۷ قانون اصلی مربوط به تولید و شناسایی موارد قانونی اجرایی نشده در این زمینه، حقوق معادن، میزان تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی، چگونگی واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، اقدامات درون سازمانی برای ارتقای سطح کیفی عملکرد دیوان محاسبات و ... در این نشست ارائه شد.

تقدیر کمیسیون برنامه، بودجه از عملکرد دیوان محاسبات
مفتح تصریح کرد: در ادامه نشست اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات کل کشور طی یک ساله گذشته نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با هدف نظارت هر چه بهتر دیوان بر نحوه اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی بیان کردند و در نهایت پیشنهاد داده شد، روند گزارش‌دهی دیوان محاسبات نسبت به نظارت‌ها هر سه ماه یک بار در این کمیسیون انجام شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha