۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
قیمت نفت به پایین ترین رقم در ۱۷ سال گذشته رسید

قیمت نفت به پایین ترین رقم در ۱۷ سال گذشته رسید

پاندمیک شدن ویروس کرونا طبق اعلامیه سازمان بهداشت جهانی، موجب افت قیمت نفت به پایین ترین میزان نسبت به ۱۷ سال گذشته شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، نگرانی ها از کاهش تقاضا برای نفت و کاهش آهنگ رشد اقتصاد جهانی و قرنطینه شهرها به دلیل سرایت ویروس کرونا موجب شد تا قیمت نفت اوایل امروز به پایین ترین رقم در ۱۷ سال گذشته برسد.

به این ترتیب، قیمت نفت برنت به هر بشکه ۲۸ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس هر بشکه ۲۶ دلار و ۹۳ سنت رسید.

اعلام کاهش ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات آمریکا از سوی انستیتوی نفت این کشور موجب ترمیم اندک قیمت نفت شد اما چشم انداز تقاضا برای نفت در میان جنگ قیمت دو تولید کننده بزرگ همچنان کاهشی باقی مانده است.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: چشم انداز تقاضا امروز تیره و تار تر است و همه موسسات در حال کاهش پیش بینی خود از میزان رشد تقاضا هستند.

ثروتمندترین کشورهای جهان در تلاش برای حمایت از اقتصادهای خود، در حال آماده شدن برای افزایش چندین تریلیون دلاری هزینه های خود هستند تا بلکه از تبعات منفی ویروس کرونا بکاهند. محدودیت های اجتماعی اعمال شده در کشورهای مختلف به دلیل ویروس کرونا از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون بی سابقه است.

در عراق، وزیر نفت این کشور خواستار برگزاری نشست اضطراری بین اعضای اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان برای بحث در مورد اقدام فوری جهت برقراری توازن در بازار شده است

کد خبر: ۱۰٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha