۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از داخل اراک در انتظار تامین زمین مورد نیاز
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی به بازار خبر داد

انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از داخل اراک در انتظار تامین زمین مورد نیاز

اراک-- رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از داخل شهر اراک، نیاز به اختصاص زمین دولتی با کاربری تغییر داده شده دارد.

جمشید زند در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تعداد صنوف آلاینده شهر اراک که باید انتقال داده شوند ۳ تا ۴ هزار واحد است. و حدود ۹۰ درصد تولیدات این صنوف که به خارج از استان منتقل می‌شوند و بیشتر کارگران این صنوف از بانوان و معلولین هستند که می بایست در منطقه ای نزدیک به شهر اراک باشد.

 وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون مکاتبات جدی برای انتقال صنوف آلاینده از شهر صورت گرفته، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: این صنوف نیاز به مکانی همانند شهرک خودرو دارند تا مشکلاتی برای صنوف ایجاد نشود.
 
زند افزود: برای انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از داخل شهر نیاز به اختصاص زمین دولتی با کاربری تغییر داده شده است و سایر هزینه‌های این طرح از جمله جواز ساخت، آب و برق و زیرساخت‌های لازم توسط صنوف تامین می‌شود.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی، در بخش دیگر سخنان خود گفت: صنوف غیرآلاینده نیز برای ایجاد یک شهرک فناوری نیازمند زمین دیگری هستند. زیرا بیشتر این صنوف از جمله تولیدکنندگان خوشخواب، رویه کوبان مبل و سایر موارد وارد فعالیت خود را زیر زمین های واحدهای مسکونی انتقال داده اند که این امر مشکلات و زمینه بروز حوادث احتمالی را از جمله آتش سوزی را را به همراه دارند.

 زند خاطرنشان کرد: بهترین گزینه برای تامین زمین انتقال صنوف مزاحم، اوقاف است. زیرا شهرداری اگر قرار بود اقدامی در این خصوص انجام دهد در چند سال گذشته انجام می‌داد.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha