۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
بورس در پای بهار سبز شد
آخرین روز کاری سال ۹۸، روز خوب بازار سرمایه

بورس در پای بهار سبز شد

شاخص کل در پایان معاملات امروز رشد ۱۰۴۷۳ واحدی را تجربه کرده و ضمن سبز شدن در پای بهار ۹۹ به جایگاه ۵۱۲۹۰۳ واحد رسید.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار_ شاخص کل در پایان معاملات امروز رشد ۱۰۴۷۳ واحدی را تجربه کرده و به جایگاه ۵۱۲۹۰۳ واحد رسید، شاخص کل در پایان معاملات سال ۹۸ با رشد ۲.۰۸ درصدی مواجه شد، شاخص کل قیمت هم وزن نیز رشد ۱.۹۰ درصدی را تجربه کرد، شاخص آزاد شناور رشد ۱.۸۳ درصدی و شاخص بازار اول ۲.۰۸ درصد نسبت به دیروز رشد داشته است، شاخص بازار دوم نیز رشد ۲.۱۰ درصدی را تجربه کرد. شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی ۲.۳ درصد رشد را تجربه کرده و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز ۲.۱۲ درصد رشد داشت، شاخص صنعت نیز به محدوده مثبت ۲.۰۶ درصد رسید.

نمادهای کگل، رمپنا، فولاد، کچاد، وبملت، شتران و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل از خود به جای گذاشتند، نمادهای وبملت، غگل، شپنا، فولاد، فملی، فارس و شتران نیز از پربیننده های بورسی معاملات آخر هفته ای و آخر سالی بودند.در پایان معاملات امروز بورس ۲۸۸ نماد به وضعیت مثبت رسیده و ۶۲ نماد منفی باقی مانده و ۶ نماد نیز بدون تغییر بودند.

ارزش بازار بورس در امروز به عدد ۱۸,۷۳۱,۸۳۴.۱۰۵ میلیون ریال رسید، تعداد معاملات ۷۶۹,۰۲۱ بوده و ارزش معاملات امروز بورس نیز ۴۴,۰۳۱.۷۹۷ میلیون ریال بود، حجم معاملات نیز در معاملات امروزبورس به عدد ۴۴,۰۳۱.۷۹۷ رسید.

شاخص کل فرابورس نیز بار شد ۱۰۰ واحدی به جایگاه ۶۵۹۱ واحد رسید تا ۱.۵۵ درصد رشد کند،  در معاملات فرابورس نیز ۱۷۹ نماد مثبت،۵ نماد بدو تغییر و ۱۰۳ نماد منفی شدند. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به ۳,۹۹۸,۲۳۶.۳۶۸  میلیون ریال رسید، تعدا معاملات در فرابورس ۴۸۳,۹۵۴ بود، ارزش معاملات۲۰,۲۱۴.۲۰۶ میلیون ریال و حجم معاملات به ۱.۹۰۹ میلیون رسید.

نمادهای کگهر، رنیک، زاگرس، شگویا، زاگرس، دماوند و ارفع بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس از خود بر جای گذاشته و نماد فرابورس نیز بیشترین تاثیر منفی را از خود بر جای گذاشت. نمادهای ذوب، چکاپا، سمگا، سبزوا، غشهداب، کرمان و دی نیز پربیننده ترین نمادهای فرابورسی در آخرین معاملات سال ۱۳۹۸ بورس بودند.

کد خبر: ۱۰٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha