۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
ظرفیت های پرورش مرغ در سیستان و بلوچستان باید احیا شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت های پرورش مرغ در سیستان و بلوچستان باید احیا شود

زاهدان- مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد کم مرغداری ها در سیستان و بلوچستان سبب شده تا سهم پرورش دهندگان مرغ از بازار مصرف استان کم شود.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: لازم است تا برای آن دسته از مرغداری های غیر فعال  تدابیری اندیشده شود و با پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید زمینه برای فعالیت مجدد این واحدها فراهم شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم گیری های نادرست در گذشته  صدور مجوز پرورش مرغ در استان لغو شده بود اما اکنون این ممنوعیت برداشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان ۲۵۰ مرغداری داریم که از این تعداد فقط ۲۰۴ واحد  فعال است که این مهم سبب شده تا اکنون ۷۰درصد مرغ مصرفی استان از نقاط دیگر از جمله خراسان جنوبی تامین شود.

وی با تاکید  بر اینکه ظرفیت های پرورش مرغ استان سیستان و بلوچستان احیا شود، تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان این ظرفیت وجود دارد تا واحدهای مرغداری افزایش پیدا کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش مرغداری ها، می توانیم نیاز استان را در داخل تامین و مازاد بر تولید را صادر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۴ کشتارگاه طیور در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که در هر شیفت ۱۰۰ تن مرغ را کشتار می کنند، همچنین ۲۵۰ تن مرغ در استان تولید می شود و حدود ۷۰درصد ازمرغ مصرفی استان هم وارد می شود.

مالکی تصریح کرد:لازم است تا برای آن دسته از مرغداری های غیر فعال  تدابیری اندیشده شود و با پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید زمینه برای فعالیت مجدد این واحدها فراهم شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha